۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۸۲۵
معاون اول رییس قوه قضائیه:

پیشگیری از‌ جرم‌ نیازمند عزم ملی و دور‌اندیشی در برنامه‌ریزی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رییسی گفت: تحقق واقعی پیشگیری از وقوع جرم در نظام اسلامی عزم ملی، جزم علمی و دور اندیشی در برنامه‌ها‌ ‌و همچنین آگاهی بخشی به عموم جامعه را می‌طلبد.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول رئیسی قوه قضائیه امروز در اختتامیه دومین کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم در تبریز اظهار داشت: مفاهیم عالی نظام توحیدی اسلام، بر پیشگیری از وقوع جرم تاکید دارد.

وی با بیان این‌که آمار بالای جرم شایسته نظام اسلامی مبتنی بر احکام الهی نیست، خاطر‌نشان کرد: در جامعه‌ای که پرچمدار فرهنگ مهدویت و انتظار است و امید را به جوامع تحت ظلم القا می‌کند، بایستی با تقویت وجدان درونی و تبیین قبح معصیت از وقوع جرم پیشگیری کرد.

حجت الاسلام رییسی با تأکید بر این‌که خودکنترلی اولین ضمانت قانون و پیشگیری از جرایم است‌، تصریح کرد: تصمیم‌‌گیری‌های مناسب، مدیریت پیشگیری از جرم، تقویت معنویت اجتماعی و اصلاح‌ ساز‌و‌کارها در کاهش جرائم مؤثر است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که اصول غربی هیچ‌گاه مبتنی بر فطرت بشریت نبوده است، گفت: شاخص های نظام‌های لیبرال تنها قراردادی اجتماعی است؛ اما در جامعه توحیدی شاخص اصلی عبودیت، عدالت، اخلاق و نظم اجتماعی است.

وی در پایان با بیان این‌که نگرش کیفری به مقوله پیشگیری از وقوع جرم کافی و مفید نیست، اظهار داشت: تحقق واقعی پیشگیری از وقوع جرم در نظام اسلامی عزم ملی، جزم علمی و دور اندیشی در برنامه های پیشگیری از جرائم و همچنین آگاهی بخشی به عموم آحاد جامعه را می طلبد.

همچنین محمد باقر ذوالقدر، معاون قوه قضائیه در سخنانی با اشاره به این‌که تاکنون دو کارگاه برای 10 استان کشور برگزار شده است، گفت: تا پایان سال برای 21 استان کشور دیگر کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که تشکیل شورای پیشگیری از جرائم شهرستان‌ها در دستور کار است، ادامه داد: با توجه به ماهیت تخصصی راهکارهای پیشگیری از جرائم در این کارگاه‌ها مدل علمی و کاربردی که ابداع بومی است پیاده می‌شود.

گفتنی است، در دومین کارگاه علمی کابردی پیشگیری از جرم شمالغرب کشور در تبریز، مسؤولان قضایی پنج استان گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شرقی حضور داشتند./935/پ202/س
ارسال نظرات