۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۸۷۵

هفتمین همایش دکترین مهدویت پایان یافت

خبرگزای رسا ـ هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با قرائت دعای فرج امام زمان توسط سرلشکر بسیجی فیروزآبادی به کار خود پایان داد.
 همايش دکترين مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، که از روز پنج شنبه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز شده بود، عصر جمعه 24 تیرماه ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش هفتمین همایش دکترین مهدویت صبح روز پنج شنبه 23تیرماه با سخنرانی آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و آیت الله مؤمن و همچنین شماری از شخصیت های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

چهار کمیسیون در هفتمین همایش دکترین مهدویت راهبردها و راهکارهای رسانه زمینه ساز در عرصه مهدویت را مورد بررسی و واکاوی قرار دادند و اندیشمندان کشورهای مختلف دیدگاه های خود را در این خصوص تبیین کردند.

بر اساس این گزارش در مراسم اختتامیه این همایش سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و عضو هیات امنای همایش دکترین مهدویت دعای فرج حضرت صاحب الامر(عج) را قرائت کرد.

این گزارش حاکی است، در مراسم اختتامیه این همایش افزون بر سخنرانی سرلشکرفیروزآبادی، حجت الاسلام ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه و شماری از اندیشمندان داخلی و خارجی سخنرانی کردند.

حجت الاسلام ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کارهای سطحی در عرصه مهدویت، ابرازداشت: بررسی های جاهلانه و تطبیق علائم ظهور بر افراد ما را از حقیقت حیات بخش انتظار دور می کند.
وی با بیان اینکه عصرظهور، عصر حکومت انسان های صالح است، گفت: از نگاه قرآن کریم انسان در سایه علم و عمل به صلاحیت مطلوب دست می یابد.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: عصر ظهور امام زمان، عصر تجلی علم، نور معرفت در تاروپود کره خاکی و عصر حضور انسان هایی است که علم را با همه حقیقت و واقعیت آن در محضر استادان و اندیشمندان و اهل معرفت آموخته اند و به علم کلاسیک دست یافته اند.

سرلشگر فیروزآبادی نیز در این همایش با بیان اینکه فرهنگ و ادبیات مقاومت و جهاد، فرهنگ منجی باوری است، خاطرنشان کرد: مقاومتی که امروز در ملت ها ایجاد شده، علیه ظلم، بی عدالتی و آمریکا و افکار غرب گرایانه و حرکتی منجی باورانه است.

وی تاکید کرد: من از حوزویان مراجع و علما سپاسگذارم که فرصتی ایجاد کرده اند تا دکترین مهدویت هر ساله در بین اندیشمندان و نخبگان جهان مطرح شود و دل های مشتاق مهدی و عدالت و محبت و آزادی بشر با رهبری یک منجی عدالت گستر الهی را فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه نیز در مراسم اختتامیه همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه ریشه دکترین مهدویت را باید در فلسفه خلقت بشر جستجو کرد، آینده تاریخ بشریت را آینده ای روشن توصیف کرد و گفت: حکومت جهانی صالحان افق روشن آینده بشریت است و با ظهور امام عصر وعده الهی محقق خواهد شد و صالحان حاکم خواهند شد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه منتظران حقیقی و واقعی ظهور را اهل مبارزه و جهاد خواند و تاکید کرد: تئوری ولایت فقیه و جمهوری اسلامی قابلیت اجرایی برای پیروان همه ادیان را دارد.

حجت الاسلام زمانی اظهارداشت: منتظران واقعی و حقیقی امام عصر(عج) جایگاه بسیار برجسته ای دارند و باید زیر پرچم ایشان بایستند و اهل مبارزه و جهاد باشند.

گفتنی است در بیانیه پایانی همایش دکترین مهدویت که توسط حجت الاسلام پورسیدآقایی قرائت شد، بر ضرورت اهتمام بیشتر و جدی حوزه های علمیه به مباحث مربوط به مهدویت تاکید و همچنین از مجموعه چند رسانه ای نزدیک تر از ظهور که پاسخی به سی دی ظهور بسیاز نزدیک است، رونمایی گردید. /924/پ202/ع

ارسال نظرات