۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۰۸۷

همایش مهدویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مهدویت و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور شماری از شخصیت‌ها و استادان حوزه و مسؤولان استانی در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
عکس آرشيوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مهدویت و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت هیات و کانون خادم الرضا، ستاد دهه مهدویت قم و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قم در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.

در این همایش که عصر دوشنبه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علوی بروجردی، از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، حجت الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و سرهنگ میرحیدری، جانشین فرمانده انتظامی استان سخنرانی کردند.

سخنرانان این همایش با انتقاد از بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، از رواج مظاهر بدحجابی و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در برخی شهرهای کشور ابراز تاسف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بروجردی در این همایش با بیان اینکه آنچه شیعه را حفظ کرده امید به آینده و انتظار است، اظهار داشت: بسنده کردن به وضع موجود خلاف فرهنگ انتظار است، مکتب انتظار مکتب پویایی و بالندگی است و توقف در آن جایی ندارد.

وی با تبیین کاربردهای انتظار و اعتقاد به مهدویت یادآور شد: اگر در این عرصه به اندازه کافی مجاهده نکنیم خیانتی که به ما نسبت داده خواهد شد، از خیانت‌هایی که به دشمنان نسبت داده شده است بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بروجردی تاکید کرد: با وجود کارهای انجام شده برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت هنوز ما در این عرصه دچار خلا و کاستی هستیم و باید به فکر راه حل باشیم.

وی با انتقاد از مظاهر بدحجابی در برخی شهرهای کشور، بعضی از برنامه های رسانه ملی را مروج بدحجابی و بی بندوباری توصیف کرد و گفت: زیبنده نیست که در برخی شهرهای کشور با صحنه هایی مواجه می شویم که با فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی تطابق ندارد.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز به عنوان سخنران دیگر این همایش از این مساله که برخی ها با مساله عفاف و حجاب به عنوان یک مساله سیاسی نگاه می کنند انتقاد کرد.

این مسؤول فرهنگی استان قم اقتدار نظام اسلامی را در گرو ارزش های اسلامی و دینی دانست و تاکید کرد: آنچه انقلاب اسلامی موجب عزت و اقتدار آن شده است، پایبندی به ارزش های والای اسلامی و آموزه مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس بخواهد کوچک ترین نگاه چپی به ارزش های اسلامی و دینی ما باشد با او نخواهیم بود و لحظه ای او را تحمل نخواهیم کرد، مساله عفاف و حجاب را نیازمند عزم ملی دانست و تاکید کرد: تمامی مسؤولان و آحاد ملت و دستگاه های اجرای باید دست به دست هم دهند و رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

سرهنگ میرحیدری جانشین فرمانده انتظامی استان قم نیز در این همایش با بیان اینکه امنیت اخلاقی زمان حاصل می شود که ما به گرایشات دینی و مذهبی توجه کنیم، ابراز داشت: جامعه ای امن می شود که آموزه های دینی در آن ترویج شود.

جانشین فرمانده انتظامی قم بیان داشت: عالمان دینی و مراجع تقلید و علما در این خصوص دغدغه های خود را مطرح کرده اند و هشدارهای لازم را چه قبل و چه بعد از انقلاب داده اند.

وی با اشاره به دغدغه مراجع در تفکیک جنیستی در دانشگاه های کشور، از بی توجهی به دغدغه های بزرگان در این خصوص انتقاد کرد و ابرازداشت: مراجع با توجه به اینکه از افق بالاتری نسبت به مسائل برخورد می کنند در این خصوص دغدغه جدی دارند. /924/ پ202/ع

ارسال نظرات