۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۱۳۱
حجت الاسلام هاشمی‌نژاد:

مؤمنان منتظر‌ قدرشناس ولایت فقیه‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: شیعیان باید در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جهت کسب معرفت و درک ظهور یگانه منجی عالم بشریت تلاش کنند.
حجت الاسلام هاشمي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین هاشمی نژاد، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در جمع مردم تبریز در مسجد سالار شهیدان اظهار داشت: شیعیان باید در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) در جهت کسب معرفت و درک ظهور یگانه منجی عالم بشریت تلاش کنند.

وی با تاکید بر قدرشناسی مؤمنان حقیقی نسبت به ولایت فقیه در دوران غیبت خاطرنشان کرد: کسی که مدعی منتظر مهدی(عج) است، باید همانطور که نسبت به حضرت ولیعصر(عج) عرض ارادت دارد، نسبت به ولی فقیه زمان نیز خاشع و تابع محض باشد.

این استاد حوزه علمیه بر مقابله با هر گونه خرافه‌گری و جریانات انحرافی در حوزه مهدویت تاکید کرد و گفت: امروز مدعیان مهدویت به دنبال عوام فریبی و سوء استفاده از احساسات پاک مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت هستند، باید نسبت به توطئه‌های هدایت شده غرب آگاه بود.

حجت الاسلام ‌هاشمی‌نژاد ادامه داد: دشمنان اسلام و جهان تشیع با درک نقش فرهنگ مهدویت در یکدلی ملت ایران در مقابله با نظام سلطه به دنبال عدم نفوذ این تفکر متعالی در دیگر ممالک اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات مختلف وارده در حوزه مهدویت تصریح کرد: آیات کریمه قرآن با هماهنگی خاصی ضرورت و قطعیّت ظهور منجی الهی و گسترش جهانی دین حق و حکومت یکپارچه مؤمنان و صالحان بر کره خاکی را نوید می دهد.

این استاد حوزه علمیه مشهد در پایان مساله مهدویت را عامل مهمی در وحدت مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان گرچه در پاره ای از مسائل اختلافاتی دارند ولی هم چنان که در اصل توحید و نبوت نبی گرامی اسلام و معاد دیدگاهی متفق دارند، در ظهور منجی عالم بشری و پیوستگی او با عترت نبوی نیز همه بر یک باورند./935/پ203/س
ارسال نظرات