۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۳۲۶
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

هیچ کتابی مانند قرآن، بشر را به درستی معرفی نکرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راشد یزدی، ایمان به خدا را دژی مستحکم در برابر وسوسه‌های شیطان خواند و اظهار داشت: اساس تربیت اسلام بر ایمان به ذات خدا استوار است.
حجت الاسلام راشد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مجتمع فرهنگی بهشت ایران گلپایگان، در نشست تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، به تبیین ویژگی های فرد و جامعه توحیدی در خانه و خانواده پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود انسان را موجودی با آرزوهای فراوان و دست نیافتنی خواند و گفت: دنیا در حال چرخش و گردش است و در یک نقطه نمی‌ایستد زمانی صعود و گاهی نزول دارد، در زندگی انسان نیز همینطور است، اگر آرزو کوچک بود به همان اندازه باید زحمت کشید و اگر بزرگ، زحمت آن هم بزرگتر می‌شود.

حجت‌الاسلام راشد یزدی، با اشاره به پویایی و حس کمال جویی انسان یاد آور شد: خورشید در زمان خلقتش کامل بود و هر چه از عمرش سپری می شود از کمال، حجم و نورش کاسته می‌شود تا به خاموشی مطلق برسد، اما انسان وقتی پای به عرصه وجود گذاشت به مرور به کمال و مقامات می‌ رسد.

وی صبر را عالی‌ترین صفت اخلاقی انسان دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطر‌نشان کرد: صبر یعنی قدرت تحمل، اگر انسان این خصلت را نداشته باشد در زندگی شکست خواهد خورد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به کتاب‌های فراوانی که در باب علوم انسانی نوشته شده، ولی هنوز کتابی به نام انسان ناشناخته چاپ می‌شود، افزود: هیچ کتابی مانند قرآن، بشر را به درستی معرفی نکرده است، در جایی به طبع ناتوان او اشاره می‌کند، که با کوچک‌ترین رنج و زحمتی ناله و فریاد می‌کند، و در جای دیگر می فرماید؛ وقتی خود را بی‌نیاز ببیند، طغیان می‌کند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی، ایمان به خدا را دژی مستحکم در برابر وسوسه‌های شیطان خواند و اظهار داشت: اساس تربیت اسلام بر ایمان به ذات خدا استوار است، اگر می‌خواهید فرزندانتان در امنیت و آرامش باشند، آنها را بر مبنای اعتقاد به خدا تربیت کنید، انسان با ایمان در برابر شیطان، مصونیت الهی دارد.

وی در پایان یاد خدا و ایمان را موجب آرامش دلها دانست و افزود: این همه مصیبتی که بر اهل‌بیت امام حسین(ع) وارد شد اگر بر کوه وارد می‌شد، متلاشی می‌گشت، حضرت زینب(س) در حادثه کربلا فرمود«من چیزی جز زیبایی ندیدم»، این نشانه صبر و ایمان بالای ایشان است./927/پ202/س
ارسال نظرات