۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۳۵۸

انتقاد خطیب جمعه ناصریه از حمایت معاون رئیس جمهور عراق از سران حزب بعث

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه از خودداری معاون رئیس جمهور عراق از امضای حکم اعدام سران رژیم بعث به شدت انتقاد کرد.
شيخ محمد مهدي ناصري خطيب جمعه ناصريه عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری، خطیب جمعه ناصریه عراق در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد با اشاره به انتفاضه ملت عراق در سال 1991 میلادی گفت: کسانی که از بهار قیام و انقلاب های عربی سخن می گویند باید بدانند که ملت عراق در سال 1991 میلادی بر صدام جلاد و جنایتکاری که همگان با شیوه های مختلف از او حمایت کرده و از ایستادن در کنار مردم عراق خودداری کردند قیام کرد و فداکاری های مثال زدنی را برای آزادی وطن به نمایش گذاشتند. این فداکاری ها باید ثبت شود تا نسل های آینده نیز با آنها آشنا شوند.

وی افزود: انتفاضه شعبان سال 19991 میلادی در استان های شیعه نشین و کرد نشین شعله ور شد و علما، روحانیون، شخصیت های بسیاری در انتفاضه شعبان حضور داشتند، اما 4 استان در این انتفاضه بیکار نشسته و به تماشای قیام ملت پرداختند.

حجت الاسلام ناصری از اظهارات معاون رئیس جمهور عراق درباره عدم اجرای احکام اعدام سران رژیم بعث به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: امروز فردی نظیر طارق الهاشمی که پست معاون رئیس جمهور را به عهده دارد به جای اینکه از ملت دفاع کند به خانواده های زندانیان اطمینان خاطر می دهد که از اجرای احکام اعدام علیه جنایت کاران ممانعت به عمل می آورد.

خطیب جمعه ناصریه تصریح کرد: چرا وی به خانواده های شهدا و مفقودین در قبرهای دسته جمعی اطمینان خاطر نمی دهد که چشم آنان با قصاص جنایت کاران روشن شود. ما از رئیس جمهور نیز گله مند هستیم که با وجود آگاهی کامل از دست داشتن سلطان هاشم و سایر جنایتکاران در جنایت انفال و کشتار و قلع و قمع شهروندان جنوب و شمال کشور از امضای حکم اعدام علیه آنان طفره می رود.

گفتنی است در حالی که دادگاه جنایی عراق، حکم اعدام سلطان هاشم، وزیر دفاع سابق و حسین رشید، معاون رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این کشور را صادر کرده است، طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که احکام اعدام این جنایتکاران هرگز اجرا نخواهد شد.

وی که از سوی رئیس جمهوری عراق به عنوان مسوول امضای حکم اعدام مسوولان نظام سابق انتخاب شده است به خانواده های این جنایتکاران اطمینان داد که اجازه اجرای حکم اعدام آنها را نمی دهد./980/ب902/گ
ارسال نظرات