۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۹۶

نگاهی به فعالیت‌های دارالقرآن امام حسین قم

خبرگزاری رسا ـ دارالقرآن امام حسین(ع) با هدف ترویج معارف قرآنی در سال 1377 و همزمان با سالروز عید غدیر خم افتتاح شد و تا کنون بیش از صدها حافظ کل به جامعۀ قرآنی کشور اهدا کرده که بسیاری از آنها در استان و کشور در حال تدریس حفظ و علوم قرآنی هستند.
آموزه هاي قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دارالقرآن امام حسین(ع) با هدف ترویج معارف قرآنی در سال 1377 و همزمان با سالروز عید غدیر خم افتتاح شد و تا‌کنون بیش از صدها حافظ کل به جامعۀ قرآنی کشور اهدا کرده که بسیاری از آنها در استان و کشور در حال تدریس حفظ و علوم قرآنی هستند.

این دارالقرآن‌ در ابتدا با طرح حفظ یک‌ساله ویژۀ طلاب حوزه‌های علمیه آغاز به‌کار کرد و پس از استقبال علاقه‌مندان بخش خواهران این مجموعه نیز افتتاح شد.

بر اساس این گزارش برنامه‌های این مؤسسه در بخش خواهران شامل، طرح فضۀ خادمة‌الزهرا‌ با محوریت حفظ یک‌ساله، ‌طرح حافظان مفسّر‌ آشنایی با تفسیر اجمالی افزون بر حفظ دو‌ساله، ‌طرح حفظ سه ساله‌، ‌علوم مقدماتی مورد نیاز مفسّر‌ این طرح در سه مقطع مقدماتی، متوسطه و عالی و به صورت کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و ‌طرح اصحاب‌المهدی(ع) در راستای آشنایی با مهدویت‌ است.

به گزارش خبرنگار رسا، واحد برادران این مجموعه، منزل مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره) است، که پس از خریداری از ورثۀ آن مرحوم ساختمانی در چهار طبقه واقع در خیابان صفاییه ساخته شده و به عنوان مرکزی تخصصی برای حفظ و آشنایی با علوم قرآنی قرار گرفته است.

از برنامه‌های اصلی این مؤسسه، می‌توان به طرح تخصصی حفظ یک‌ساله، حفظ سه‌ساله،حفظ موضوعی قرآن، علوم قرآنی، برنامه‌های تابستانی و برنامه‌های جانبی اشاره کرد.

گفتنی‌است، مسؤولان دارالقرآن امام حسین(ع) برای حفظ یک‌ساله این طرح به دلیل بازدهی بالا و اهمیت آن، شرایط ویژه‌ای برای متقاضیان همچون شرایط سنی، حفظ جزء اول قرآن، قبولی در مصاحبه ورودی، موفقیت در طرح آزمایشی و عدم اشتغال به برنامه‌های جانبی را در نظر گرفته‌اند.

همچنین برنامه‌های ویژۀ تابستانی این مؤسسه که از اوایل تیر‌ آغاز و تا اواخر مرداد به پایان می‌رسد شامل، حفظ دو جزء، آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ و تفسیر موضوعی و تربیت مربی قرآن است./927 /پ202/س
ارسال نظرات