۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۹۳۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه ارومیه:

اعزام مبلغ تنها به ماه‌های تبلیغی محدود نشود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه ارومیه خواستار برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای تبلیغ معارف دین از سوی مبلغان در طول سال شد.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دین و نقش مؤثر آن در مقابله با فعالیت گسترده دشمنان، خواستار اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور در طول سال شد.

وی با بیان این‌که اعزام مبلغ تنها نباید به ماه‌های تبلیغی محدود شود، گفت: اکنون فرقه‌های انحرافی وهابیت و بهائیت فعالیت‌های گسترده‌ای در استان آذربایجان غربی دارند و شیطان‌پرستان هم به نوعی در برخی از نقاط فعال است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه ارومیه اضافه کرد: مبشران وهابیت فعالیت تبلیغی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که البته برای مبارزه با این فعالیت‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی برای علمای سنی و شیعه استان در طول سال برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش‌ها که با دعوت از استادان حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، مخاطبان با فرقه‌های نوظهور مانند شیطان‌پرستی آشنا شده و اعتقادات وهابیت نیز به خوبی تشریح می‌شود، اما در برابر این فعالیت گسترده کافی نیست.

حجت‌الاسلام بابازاده برای مقابله هرچه مؤثرتر در برابر فرقه‌های شیطانی پیشنهاد کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یکی از استان‌ها را به عنوان پایلوت انتخاب کرده و با فراهم کردن امکانات لازم، سی روحانی را به صورت ثابت و برای مدت یک سال به این استان اعزام کند.

وی با بیان این‌که هر مبلغ اعزامی، هر روز پنج روستای فاقد روحانی را پوشش دهد و اگر جواب داد این طرح به سایر استان‌های کشور هم تعمیم داده شود، گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه ارومیه آماده است در صورت داشتن امکانات و اعتبار لازم، این طرح را در استان اجرا کرده و بازخورد آن را اعلام کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه ارومیه همچنین به مشکلات تبلیغی استان اشاره کرد و با توجه به وجود روستاهای صعب‌العبور و فقر مناطق مختلف، نبود عالم و خانه عالم را یکی از مشکلات اساسی استان آذربایجان غربی برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اساسی روحانیان و مبلغان دین، اظهار داشت: مهم‌ترین نقش مبلغان توسعه و ترویج دین مبین اسلام و تقویت فرهنگ دینی است؛ چراکه اسلام به سبب هجرت مبلغان و عالمان در سراسر جهان گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام بابازاده درمان مشکلات روحی و روانی مردم را از دیگر وظایف مبلغان دانست و گفت: حوزه‌های علمیه به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در طول سال تبلیغ جاری شود، علما همواره در بین مردم حضور داشته و مشکلات روحی و اخلاقی مردم را درمان کنند.

وی در پایان تقوا و اخلاص، صادق بودن با مردم، احساس مسؤولیت در برابر دین، و مردم، توجه به نیازهای اخلاقی و روحی جامعه و همچنین آشنا بودن با نیازهای منطقه و نیازهای جامعه را از جمله عوامل موفقیت یک مبلغ در فرایند تبلیغ دانست. /920/ت302/ع

ارسال نظرات