۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۹۸۴

اجرای تفاهم‌نامه حوزه علمیه طالبیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه طالبیه از اجرای تفاهم‌نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از مهر ماه سالجاری خبر داد.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از ایجاد تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه طالبیه و صادقیه تبریز با سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف اجرای طرح نهضت احکام آموزی در مدارس دخترانه و پسرانه استان اجرایی خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: بیش از 50 طلبه سطح دو و سه حوزه علمیه طالبیه از مهر‌ماه تا پایان سالجاری در دبیرستان‌های پسرانه استان به تشریح احکام و مبانی دین مبین اسلام خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: طلاب این مرکز علوم دینی بیش از هزار ساعت در دبیرستان‌های تبریز و آذربایجان شرقی حضور داشته و ضمن پاسخگویی به شبهات دینی دانش‌آموزان، به تبیین اصول، احکام و آموزه‌های دینی می‌پردازند.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز تصریح کرد: آموزش و پرورش استان تفاهم‌نامه دیگری نیز میان حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز منعقد کرده که طی آن خواهران طلبه در دبیرستان‌های دخترانه استان جهت اجرای طرح نهضت احکام‌آموزی حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که این طرح به دنبال مصوبه جلسات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اجرایی خواهد شد، گفت: تعامل میان حوزه و مدارس در سال‌های گذشته با نتایج بسیاری مطلوبی همراه بوده، چنان‌که امروزه شاهد گسترش اقامه نماز جماعت در مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات