۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۲۲۷
مدیر حوزه علمیه طالبیه:

رسالت امروز مسلمانان توجه به مفاهیم عالی قرآن کریم است‌

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی با انتقاد از بی‌توجهی به آیات قرآنی گفت: جهان اسلام برای رهایی از مشکلات و توطئه‌های استکبار جهانی چاره‌ای جز تمسک به آیات کلام الله مجید ندارد.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه، امروز در نشست تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع تبریز که با حضور طلاب و روحانیان این مرکز علوم اسلامی همراه بود، اظهار داشت: در هر دوره از تاریخ جهان اسلام که شاهد عقب ماندگی و شکست مسلمانان از مستکبران بوده ایم، نشانه هایی از انحراف و بی توجهی به مفاهیم آیات الهی مشاهده می شود.

وی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان علی(ع) خاطر‌نشان کرد: آن حضرت تاکید داشته‌اند؛ مبادا روزی فرا رسد که غیرمسلمان‌ها در عمل به آموزه‌های قرآنی از مسلمانان پیشی بگیرند، رسالت امروز شیعیان توجه به مفاهیم عالی و عمل به آموزه های قرآن کریم است.

حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به ترفندهای رسانه ای غرب با هدف تفسیر غلط از آیات الهی تصریح کرد: علت و عامل اصلی مهجوریت قرآن، خود مسلمانان هستند.

مدیر حوزه علمیه طالبیه ادامه داد: استکبار جهانی با عوام فریبی به دنبال تفسیر به رأی از آیات قرآنی و توجیه اقدامات ضدبشری خود هستند، جهان اسلام برای رهایی از مشکلات و توطئه‌های استکبار جهانی چاره‌ای جز تمسک به آیات کلام الله مجید ندارد.

وی خواستار برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد، حسنیه ها، هیئات مذهبی و محافل مذهبی شد و اظهار داشت: البته بایستی افرادی اصلح و شایسته نسبت به برگزاری چنین جلساتی همت داشته باشند، در غیر این‌صورت دشمنان با نفوذ در این مجالس اهداف شوم خود را پیاده خواهند کرد.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره مندی از حضور روحانیان تفسیرگوی استان در هیئات حسینی و مساجد گفت: نباید اجازه داد عده ای که حتی قادر به روخوانی قرآن نیز نیستند، به بیان تفسیر کلام الله مجید بپردازند، گاهی تفسیر غلط از آیات بزرگ‌ترین ضربه را به نظام اسلامی می زند.

حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به بازارگرمی عده ای منفعت طلب در مجالس دینی تصریح کرد: متاسفانه افرادی هستند که با ادعای تحصیلات دینی و دانشگاهی به دنبال تحقق افکار شیطانی خود هستند که بایستی مقابله جدی با این‌گونه شیادان صورت گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات