۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۵۴۲

بازسازی عملیات بدر در تبریز

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از بازسازی عملیات بدر همزمان با هفته دفاع مقدس در تبریز خبر داد.
پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، علی اکبر پورجمشیدیان در جلسه هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از سال گذشته برنامه بازسازی عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس توسط سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ شده و امسال در همین راستا گوشه هایی از عملیات بدر در تبریز بازسازی می شود.

وی ادامه داد: سربازان آذربایجان به ویژه لشگر عاشورا در این عملیات نقش محوری را بر عهده داشتند و عده ای از فرماندهان این لشگر از جمله شهید مهدی باکری در عملیات بدر به شهادت رسیدند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه تاکنون محل دقیق بازسازی این عملیات مشخص نشده است، گفت: پارک ائل گلی تبریز یکی از گزینه های اصلی می باشد و برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه نیازمند همکاری دستگاه های مختلف استان هستیم.

وی با بیان این‌که محل برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز در محل برگزاری این عملیات خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به نقش لشگر عاشورا در این عملیات باید بازسازی آن با دقت بیشتری انجام شود.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: برپایی مراسم رژه هفته دفاع مقدس امسال بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در استان نیز در میدان آذربایجان تبریز و محل های دائمی رژه شهرستان ها برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در این جلسه اظهار داشت: در برنامه های هفته دفاع مقدس امسال به جمع آوری اسناد توجه خاصی شده و با مشارکت یگان های مختلف نمایشگاه اسناد دفاع مقدس نیز به نمایش درخواهد آمد.

حسن استوار آذر افزود: 30 هزار عکس و 10 هزار برگ سند و یکهزار کاست از جمله اسنادی هستند که موفق به جمع آوری آنها شده ایم./935/د103/س
ارسال نظرات