۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۷۶۷

خطیب جمعه قطیف عربستان سرکوب خونین جوانان انگلیسی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان برخورد شدید و خونین پلیس انگلستان با جوانان معترض این کشور را محکوم کرد.
شيخ محمد صفار
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صفار از روحانیون شیعه قطیف عربستان در مقاله ای که در روزنامه صحیفة الیوم منتشر شد با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در انگلستان گفت: انگلستانی که جهانیان منتظر آغاز المپیک در سال آینده در این کشور هستند و همه ماهواره های جهان به سوی ازدواج پادشاهی در این کشور متوجه شده بودند هم اکنون به صحنه زد و خورد خونین جوانان با پلیس این کشور مبدل شده است. گسترش شدید اعتراضات جوانان در انگلستان به تحلیل و بررسی دقیقی نیاز دارد و باید این اعتراض را به خوبی مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: انگلستان که کشور آزادی و پیشرفت به شمار می آید و مردم این کشور قادرند بدون هیچ خشونتی به اعتراض علیه مسوولان و سیاست های آن بپردازند به یکباره با اعتراضات شدید جوانان مواجه شده و برخی از مناطق این کشور در حال ویرانی است.

حجت الاسلام صفار تصریح کرد: کارشناسان بر این باورند که بیکاری و فقر شدید سبب قیام جوانان شده است، گرچه دولت انگلیس اعتقاد دارد برنامه های ویژه ای را برای پیشرفت کشور در نظر گرفته است، اما واقعیت نشان می دهد که سیاست کاهش مخارج دولت، افزایش شدید مالیات و گرانی بی سابقه و البته بیکاری که شدیدی که جامعه را فراگرفته است از عوامل اصلی این اعتراضات هستند.

این روحانی شیعه اظهار داشت: بیکاری در انگلستان در حال مبدل شدن به فاجعه است و جوانان احساس می کنند که هیچ امیدی برای آینده ندارند و زمانی که انسان نسبت به آینده ناامید شود دیگر زندگی را سخت می بیند و به اعتراض می پردازد. بر اساس آمار اعلام شده، شهر تاتنهام بزرگ ترین مرکز بیکاری در انگلستان است و همانگونه که مشاهده کردیم قیام جوانان از این شهر آغاز شد.

وی از برخورد نامناسب و خشن نیروهای پلیس با جوانان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: بی ارزش جلوه دادن و برخورد شدید پلیس با جوانان سبب وخامت فاجعه در این کشور می شود. نیروهای امنیتی اگر بتوانند آرامش خود را حفظ کنند قادر خواهند بود بر بحران فائق آیند، ولی شرور و اوباش نامیدن جوانان نه تنها اوضاع را آرام نمی کند بلکه جوانان را به واکنش وامی دارد./980/
ارسال نظرات