۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۷۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مرمت خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب و اعزام متمرکز مبلغان دینی در شبستر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در حاشیه بازدید از خانه استاد شهریار، از بازسازی این خانه قدیمی در روستای خشکناب و مدرسه ای که این شاعر بزرگ در آن درس خوانده خبر داد.

تراب محمدی افزود: در حال حاضر طرح جامع منطقه گردشگری روستای خشکناب تهیه و با تعاملاتی که با نماینده مردم و فرماندار شهرستان بستان آباد صورت گرفته در سال 90 شاهد بازسازی مدرسه استاد شهریار و خانه استاد شهریار و ایجاد مجتمع گردشگری در روستای خشکناب زادگاه استاد شهریار خواهیم بود.

محمدی گفت: برای بازسازی خانه استاد شهریار و ایجاد مجتمع گردشگری در روستای خشکناب، 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اعزام مبلغان دینی در شبستر متمرکز می شود

حجت الاسلام علی صفری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر از اعزام مبلغان دینی در مناسبت های مختلف به صورت متمرکز در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام صفری گفت: این اداره با هماهنگی بعمل آمده با امام جمعه در راستای ساماندهی فرآیند اعزام مبلغان در اولین گام، اقدام به متمرکزسازی اعزام مبلغان دینی نموده است.

برگزاری مسابقه قرآن در بهار قرآن در تبریز

همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مسابقه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم با عنوان "قرآن در بهار قرآن" به میزبانی مسجد امام حسن مجتبی تبریز برگزار می شود.

این مسابقات، شامل حفظ، قرائت، تفسیر و معنی سوره مبارک انفال و رشته اذان و صحیح خوانی نماز برای رده های سنی زیر و بالای 16 سال است که زمان اجرای مسابقات 13 تا 15 رمضان بوده و به نفرات برتر جوایز ارزشمند اهدا می شود.

مسابقه "قرآن در بهار قرآن" به همت ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم این مسجد متشکل از موسسه قرآنی کوثر ولایت، کانون فرهنگی هنری صادقیه، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا و با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهداری و شهرداری منطقه 10 تبریز، سازمان تبلیغات اسلامی استان و حوزه 7 بسیج شهری سال هاست که به صورت مستمر در این مسجد اجرا می شود.

یادآور می شود، مراسم اختتاحیه و اهدای جوائز برندگان این مسابقه پانزدهم رمضان با حضور عموم علاقه مندان و مسئولان و سخنرانی شخصیت های مذهبی استان برگزار می شود.

نشست روحانیان طرح هجرت و مستقر هریس برگزار شد

سومین نشست مشترک روحانیان طرح هجرت و مستقر شهرستان هریس همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوب اباذری، رییس اداره تبلیغات اسلامی هریس گفت: این نشست ماهانه با هدف طرح مسایل، مشکلات، راهکارها و نکته نظرات تبلیغی روحانیان برگزار می شود.

وی در این نشست نسبت به نقش محوری روحانیت در امور فرهنگی و دینی شهر تاکید کرد و گفت: روحانیت درطول تاریخ با مظلومیت تمام, رنج و مشتقت تبلیغ دین در نظام طاغوت را به جان خریده و اجازه نداده انحرافات و تفکرات القائی دشمنان خدشه در چهره حقیقی دین مبین اسلام وارد کند./935/د102/س
ارسال نظرات