۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۹۶۰

جشنواره فرهنگی هنری امام حسین‌ در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) در چهار محور قرآنی، سینمایی، هنری و فرهنگی ویژه استان های شمال غرب کشور در تبریز برگزار خواهد شد.
جشنواره فرهنگي هنري امام حسين(ع)
محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شناساندن سیره ائمه اطهار با بهره مندی از ظرفیت های موجود در فرهنگ و هنر اولویت اصلی این اداره کل در سال‌جاری می باشد.

وی تهیه آثار فاخر و متقن با موضوع امام حسین(ع)، شناساندن ابعاد شخصیتی آن حضرت با بهره مندی از زبان رسای هنر و ایجاد انگیزه میان اصحاب فرهنگ و هنر استان در جهت خلق آثار بدیع با رویکرد دینی و ولایی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

دادی ادامه داد: شناخت اندیشه‌ها و شئون مختلف زندگی با برکت امام حسین(ع)، تاثیر اندیشه ها و اهداف مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، توجه به ظرفیت های فرهنگی و باورهای بومی و محلی بامحوریت امام سوم شیعیان، پرداخت به واقعه عاشورا، حماسه عظیم حسینی به صورت علمی و معتبر، زندگی و شهادت یاران و صحابه امام حسین(ع) و نگاه امروزی به تاثیر شناخت آن امام همام در ایجاد روحیه حریت و آزادگی از جمله محورهای و موضوعات این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) در چهار محور قرآنی شامل ‌تواشیح، ابتهال و مداحی‌، سینمایی شامل‌ فیلمنامه نویسی، حمایت از تولید فیلم و عکس‌‌، هنری شامل ‌هنرهای نمایشی و خوشنویسی‌ و فرهنگی شامل ‌شعر، داستان کوتاه، انتخاب کتاب نمونه و خلاصه نویسی کتاب‌ در تبریز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 25 شهریور ماه سالجاری است، گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز خیابان ثقه الاسلام – مجموعه فرهنگی مقبره الشعرا انجمن ادبی تبریز و یا به صندوق پستی 3631- 51385 ارسال کنند.

وی گفت: این جشنواره به همت دفتر فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری انجمن ادبی، انجمن هنرهای تجمسی، انجمن عکاسی، انجمن فیلم تبریز و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه، معرفی برگزدیگان و اهدای جوایز این جشنواره نوزدهم آبان ماه سالجاری در تبریز برگزار می شود./935/پ203/س
ارسال نظرات