۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱
هفتم مهرماه؛

همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله محمد محمدی گیلانی، هفتم مهرماه همزمان با آغاز دهه کرامت در رشت خبر داد.
آيت الله محمدي گيلاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منصور ایمانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در جلسه ستاد برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی با اشاره به این که این مراسم هفتم مهر ماه همزمان با دهه کرامت در رشت برگزار می شود، گفت: باید ویژگی های ناشناخته وجود حضرت آیت الله محمدی گیلانی را تبیین و به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ستاد همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی در استان خبر داد و گفت: این ستاد به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل شده است که استانداری گیلان و همچنین ادارات کل و دانشگاه های استان از اعضای این ستاد هستند.

ایمانی به حضور شخصیت های دعوت شده به مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و افزود: مهمانان با توجه به دو جایگاه ویژه علمی و حاکمیتی آیت الله محمدی گیلانی دعوت شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: تاکنون از آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله بوشهری، آیت الله استادی، آیت الله مقتدایی، آیت الله نمازی، آیت الله ری شهری و آیت الله قربانی در این همایش دعوت به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: آیت الله محمدی گیلانی با آثار شاخص خود در طول انقلاب اسلامی و قبل از آن در اوایل دهه 40 به عنوان سربازی فداکار در خدمت امام خمینی(ره) و از نیروهای مورد وثوق ایشان بودند.

ایمانی با بیان این که آیت الله محمدی گیلانی به عنوان سفیر امام خمینی(ره) در نقاط مختلف کشور بودند، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی ایشان پیام دادخواهی و ظلم ستیزی حضرت امام(ره) را در منبر های مساجد شهر های مختلف ابلاغ می کردند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره شخصیت آیت الله محمدی گیلانی، بیان کرد: طیق گفته مقام معظم رهبری، آیت الله محمدی گیلانی خود را برای جمهوری اسلامی فدا کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، الگو سازی شخصیت های برجسته دینی و علمی کشور مانند آیت الله محمدی گیلانی به نسل حال و آینده را از دیگر اهداف این همایش عنوان و تصریح کرد: باید بدانیم که هیچ ایثار و گذشتی در محکمه عدل الهی و در پیشگاه ملت ایران فراموش شدنی نیست.

وی با اشاره به این که تعداد 500 دوره ده جلدی از آثار آیت الله محمدی گیلانی برای توزیع در همایش بزرگداشت ایشان خریداری شده است، تاکید کرد: همچنین کتاب شرح مناجات شعبانیه، کتاب شمع الیقین، کتاب شرح زیارت امین الله و کتابچه زندگی نامه آیت الله محمدی گیلانی از دیگر محصولات فرهنگی در مراسم است.

ایمانی اذعان کرد: دو حلقه فیلم مستند درباره زندگی، شرح حال، آثار و فعالیت های آیت الله محمدی گیلانی برای توزیع در همایش بزرگداشت تهیه شده است.

به گزارش رسا، آیت ‌الله‌ محمد محمدی‌ دعوی‌سرایی‌ مشهور به‌ گیلانی‌ در سال‌ 1307 در روستای‌ دعوی‌ سرا از توابع‌ شهرستان‌ رودسر در استان‌ گیلان‌ در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و دوستدار خاندان‌ پاک‌ پیامبر به‌ دنیا آمد.

وی از فعالان‌ سیاسی‌ در پیش‌ از انقلاب‌ و پس‌ از آن‌ بوده‌ است‌. او با حضور در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ و امضای‌ اعلامیه‌ها و نامه‌های‌ آن‌ و نیز سخنرانیها و افشاگریها سهم‌ بسزایی‌ در پیروزی‌ انقلاب‌ داشته‌ است‌. پس‌ از انقلاب‌ نیز به‌ دستور امام‌ تشکیل‌ دادگاه‌ انقلاب‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و پس‌ از تشکیل‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌ به‌ عضویت‌ این‌ شورا در آمد.

در کارنامه مسؤولیت‌های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدی گیلانی، حاکم‌ شرع‌ و ریاست‌ دادگاه های‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نماینده‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌) در دانشگاه‌ها، رییس‌ هیأت‌ عفو حضرت‌ امام‌(ره‌)، عضو مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضو شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌ و رییس‌ دیوان‌ عالی‌ کشور به چشم می خورد./950/پ202/س
ارسال نظرات