۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۲۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از پوستر جشنواره عکس رضوی و برگزاری دوره آموزش مداحی درشهرستان مرند از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مشترک با هیات داوران و اعضای ستاد اجرایی جشنواره رضوی اظهار داشت: جشنواره رضوی در طول چندین سال متوالی با گستره وسیع و اجرای آن در رشته های مختلف زمینه مناسبی را برای تقویت و تداوم پرداختن به مضامین و موضوعات دینی فراهم نموده است.

وی افزود: با توجه به پتانسل غنی هنری عکاسان استان اجرای سومین دوره این جشنواره به استان آذربایجان شرقی محول شد که ارسال بیش از سه هزار اثر از سراسر کشور در طول دو ماه پس از اعلام فراخوان، نشان دهنده روند مثبت و صعودی و جریان ساز این جشنواره است.

داننده با تاکید بر لزوم معرفی ابعاد والای شخصیت امام رضا (ع) برای مخاطبان در سطوح مختلف گفت: زندگی مردم ایران اسلامی با نام و یاد هشتمین شمس ولایت پیوند خورده و روح ولایت پذیری را در کالبد آنان دمیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آئین بزرگداشت بهزاد پروین قدس از عکاسان برجسته دوران دفاع مقدس همزمان با آئین اختتامیه جشنواره عکس رضوی اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نقطه عطف ایثارگری رزمندگان اسلام و محلی برای ظهور و بروز آثاری ماندگار و ارزشمند بود.

پوستر جشنواره عکس رضوی رونمایی شد

پوستر سومین جشنواره سراسری عکس رضوی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، میرعباس هاشمی، جاسم غضبان پور، جواد بهمنش، بهزاد پروین قدس،‌ محمدعلی جدید الاسلام و اعضای ستاد اجرایی این جشنواره رونمایی شد.

در این پوستر با توجه به موضوع جشنواره و اهمیت هنر عکاسی از شاخصه های این هنر بصری بهره گرفته و با طراحی ساده و محتوای غنی از ترکیب رنگهای سبز و آبی به صورت نمادین استفاده شده است.

همچنین در این پوستر گنبد بارگاه منور امام رضا (ع) محور قرار داده شده و با استفاده از خط اصیل نستعلیق و الهام از شاخصه های سنتی و مذهبی بر غنای آن افزوده شده است.

سومین جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار شده است.

براساس این گزارش سومین جشنواره سراسری عکس رضوی از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می شود.

آگاه سازی عمومی برای پیشگیری از وقوع جرایم ضروری است

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی انعکاس دقیق و تحلیلی اخبار مربوط به جرایم در رسانه ها را مهم دانست و گفت : در کنار بیان واقعی جرایم و خودداری از بزرگ نمایی ، تحلیل علل جرم و استفاده از نظر کارشناسان قطعا آگاهی عمومی را بالا برده و از وقوع جرایم جلوگیری خواهد کرد .

سرهنگ فرامرزی گفت: انعکاس اخبار جرایم بدون ریشه یابی های لازم و تحلیل علل آن احساس امنیت را در اجتماع کاهش می دهد و گزارش تحلیل جرایم ، بیان علل و آفت شناسی ها آگاهی های عمومی را بالا برده ، عرصه برای فعالیت مجرمین تنگ خواهد شد.

وی گفت: انتشار اخبار مربوط به جرم و جنایات بدون ذکر علل آن، بار منفی روانی برجامعه تحمیل کرده سبب افزایش بی نظمی اجتماعی می شود.

سرهنگ فرامرزی در ادامه با اشاره به نقش انعکاس حوادث در رسانه ها تصریح کرد: بیان صحیح حوادث جامعه در رسانه ها با ذکر علت آن ، از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرده مانند تابلوهای هشدالر دهنده عمل می کند.

دوره آموزش مداحی در شهرستان مرند برگزار می شود

حجت الاسلام جلیل پور تقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مرند گفت: هنر مداحی از هنرهای اسلامی و مداحان اهل بیت(ع) بازوان توانمند هیئات عزاداری و مبلغان مکتب حسینی هستند.

وی بروز رسانی فکری مداحان و آشنائی بیشتر آنان با اصول مداحی و مقاتل اهل بیت(ع) را از ضروریات این هنر اسلامی دانست و گفت: دوره آموزش مداحی برای اولین بار در شهرستان مرند به صورت اصولی و طبق دستورالعمل مصوب سازمان تبلیغات برگزار می شود.

حجت الاسلام پورتقی افزود: شرایط کلی از قبیل نحوه نام نویسی و شرایط لازم در آینده نزدیک به اطلاع علاقمندان خواهد رسید./935/د103/س

ارسال نظرات