۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۲۷۹
مجلس خبرگان رهبری:

فتنه گران قدیم و جدید اگر با سیل خروشان ملت همراه نشوند غرق خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری، با صدور بیانیه پایانی به فتنه‏گران قدیم و جدید هشدار داد که اگر با سیل خروشان ملت همراه نشوند، غرق مى‏گردند و به آنها اعلام نمود که با هرگونه حرکت فتنه‏انگیز و چالش‏زا به ویژه در آستانه‏ى انتخابات مقابله خواهد شد.
دهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم عصر امروز چهارشنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مجلس خبرگان رهبرى ضمن تشکر از شما که در ماه مبارک رمضان، جلوه‏هایى برجسته از بندگى خداوند در جاى جاى این میهن اسلامى به ویژه در اماکن متبرکه، مساجد، مصلى‏ها و حسینیه‏ها بخصوص در شب‏هاى مبارک قدر و غیره به نمایش در آوردید و با انس با قرآن و دعا، فضاى کشور را از عطر معنویت آکنده نمودید؛ به ویژه تشکر از جوانان عزیز که با حضور ارزشمند خویش در مراسم ماه رمضان زیور خاصى به این مجالس معنوى دادند و با تقدیر از عالمان برجسته به ویژه مراجع عظام تقلید که در عرصه‏ى ابلاغ دین به صحنه آمدند. نیز سپاس از حضور شکوهمند شما در راهپیمایى روز قدس که بصیرت و حماسه را تجلى دادید، بر امور زیر تأکید مى‏نماید:

1. رهنمودهاى مقام معظم رهبرى؛ حضرت آیةالله العظمى خامنه‏اى «مدظله‏العالى» پیوسته چراغ فروزان راه مردم و مسئولان نظام اسلامى است. بخصوص در دیدارهایى که اقشار مختلف مردم و مسؤولان نظام در ماه مبارک رمضان با ایشان داشتند رهنمودهایى کلیدى و سرنوشت‏ساز بیان فرمودند که انتظار مى‏رود عموم امت و ملت وفادار و مسئولان محترم نظام همانند گذشته و بیش از پیش با عمل به این رهنمودها، زمینه ساز ارتقاء و عظمت ایران اسلامى گردند.

2. «عدالت» ممیزه‏ى بسیار مهم انقلاب اسلامى است و به فرموده‏ى مقام معظم رهبرى «مدظله‏العالى» گفتمان عدالت باید گفتمان رایج باشد. از آحاد ملت و تمامى دست اندرکاران مشاغل و مسئولین محترم مى‏خواهیم به این موضوع خطیر که بخشى از هویت نظام اسلامى است توجه جدّى نموده و نگذارند تبعیض و بى‏عدالتى در هیچ عرصه‏اى وارد شود.

3. «وحدت»، ضرورت همیشه‏ى انقلاب اسلامى بوده و هست. از آحاد مردم به ویژه مسئولان محترم و صاحبان تریبون و رسانه انتظار پاسدارى از آن مى‏رود؛ بخصوص در آستانه‏ى انتخابات نهمین دوره‏ى مجلس شوراى اسلامى انتظار مى‏رود؛ مردم عزیز، کاندیداهاى محترم و حامیان ایشان پیوسته به اصل «وحدت» نگاه راهبردى داشته، نگذارند این عنصر عزت آفرین آسیب ببیند. نیز انتظار آن است که مردم شریف با حضور شکوهمند در انتخابات و انتخاب اصلح به وظیفه‏ى شرعى، قانونى و سیاسى خود عمل نمایند.

4. دشمنان اسلام و معاندان نظام و استکبار جهانى از طریق تحریم و تهدید به شبیخون فرهنگى و اباحى‏گرى اخلاقى و رواج خرافه‏گرایى و شبهه‏افکنى در مباحث دینى در برابر باورها و ارزش‏هاى اسلامى و محتواى نظام مقدس جمهورى اسلامى صف آرایى کرده‏اند، ایستادگى و مقاومت ستودنى ملت بزرگ ایران در برابر استکبار، جهاد فرهنگى مسئولان و نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، به خصوص توجه دستگاه فرهنگى نظیر صدا و سیما و ارشاد اسلامى در ارتقاء سطح معرفت دینى و تربیت اخلاقى و بصیرت سیاسى و انسجام داخلى و همراهى با مرجعیت و روحانیت، راه مقابله با مکر و فریب شیاطین و مستکبرین است. در این بین اهتمام به ترویج مباحث ولایت فقیه در سطوح گوناگون و معارف اصیل مهدویت حائز اهمیت ویژه‏اى است.

5. در شرایط کنونى «حاشیه سازى» و طرح مسائل تنش‏زا بر خلاف مصالح انقلاب است. به تمام جریان‏ها هشدار مى‏دهیم «کم‏رنگ کردن شعارهاى انقلاب» و زیر سئوال بردن مقدسات دینى به ویژه در عرصه‏ى حجاب و عفاف را به شدت محکوم مى‏کنیم و به فتنه‏گران قدیم و جدید نصیحت مى‏کنیم که اگر با سیل خروشان ملت همراه نشوند، غرق مى‏گردند و بدانند که با هرگونه حرکت فتنه‏انگیز و چالش‏زا به ویژه در آستانه‏ى انتخابات مقابله خواهد شد. از نهادهاى مربوط و بخصوص صدا و سیما که بالاترین نقش را در تغییر ذائقه‏ى جامعه و بخصوص نسل جوان دارد، مى‏خواهیم در پاسدارى از ارزش‏هاى نظام اسلامى و تقویت فرهنگ دینى به ویژه در سلوک و روابط اجتماعى زن و مرد، پر تلاش‏تر ظاهر شوند و از مسئولین آموزش عالى مى‏خواهیم در مراکز آموزشى نسبت به اجرایى طرح‏هایى چون تفکیک جنسیتى که موجب حفظ حرمت و صیانت بیشتر نسل جوان مى‏شود اقدام نمایند.

6. مقام معظم رهبرى «مدظله‏العالى» سال جارى را «سال جهاد اقتصادى» نامیدند. این نامگذارى بیان یک ضرورت و نیاز قطعى کشور است. انتظار نمایندگان مجلس خبرگان رهبرى آن است که مردم عزیز، فعالان اقتصادى و مسئولان نظام، به این مسئله در عرصه‏ى عمل اهتمام بیشترى داشته باشند و از دولت عزیز پشتیبانى و حمایت بهتر از بخش‏هاى تولیدى، کشاورزى و صنعت و رشد و توسعه‏ى صادرات و هدایت واردات و تخصیص بهینه‏ى منابع مالى و تسهیلات بانکى و کنترل تورم و ایجاد اشتغال و رونق لازم اقتصادى را خواهانیم تا ان‏شاءالله در پایان سال، شاهد به بار نشستن برکات عملى این شعار باشیم.

7. در آستانه‏ى سال جدید تحصیلى مراکز آموزشى (حوزه‏ها ،آموزش و پرورش، دانشگاه‏ها) قرار داریم انتظار داریم این مراکز با استفاده‏ى بیشتر از اوقات اساتید و دانشجویان و افزایش کمّى و کیفى فعالیت‏هاى علمى، نقش فعال‏ترى را در عرصه‏ى تولید علم و پرورش نسل جوان در عرصه‏ى اخلاق اسلامى و مبانى دینى ایفا نموده در این زمینه، شاهد درخشش بیشترى در این نهادها باشیم.

8. از نیروهاى امنیتى و مسلح بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ایران؛ این بازوان پرتوان ملت، به خاطر شناسایى و مبارزه با عوامل بیگانه در مرزها صمیمانه سپاسگزاریم و آرزوى موفقیت و اقتدار بیشتر براى آن عزیزان در عرصه‏ى دفاع از مرزهاى جمهورى اسلامى ایران را داریم.

9. ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‏هاى قواى سه گانه که موجب بهبود و ارتقاء وضعیت کشور در عرصه‏هاى مختلف شده است متذکر مى‏شویم که «اشتغال و تأمین معاش آبرومندانه»ى مردم عزیزمان، دغدغه‏ى همیشگى اعضاى مجلس خبرگان رهبرى است از همه‏ى مسئولان محترم نظام بخصوص قوه‏ى مجریه انتظار مى‏رود که در این عرصه با تلاش روزافزون این مهم را بر آورده کنند که این مردم وفادار و همیشه در صحنه، شایسته‏ى هرگونه تکریم و خدمتند.

10. بى تردید بیدارى اسلامى بوجود آمده، جلوه‏اى از صدور پیام انقلاب اسلامى ایران است. از رهگذر این بیدارى اسلامى است که امید مى‏رود به یارى خداوند، اتحاد کشورهاى اسلامى در منطقه استحکام یافته و دقیقاً به عکس خواسته‏ى استکبار جهانى، خاورمیانه‏ى جدید با محوریت مکتب حیات بخش اسلام شکل گیرد. ویژگى مشترک این قیام‏ها، اسلامى بودن، ضد استکبار و ضد استبدادى بودن و مردمى بودن آن‏هاست و این چهار محور، شاخص قیام‏هاى مورد تأیید است. به مبارزان در صحنه مى‏گوییم که سست و خسته نشوید که پیروزید «و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» مراقب باشید بیگانگان به‏ویژه آمریکا، صهیونیسم و استکبار جهانى، انقلابتان را مصادره نکنند.

11. مجلس خبرگان رهبرى »مقاومت« را حق مشروع فلسطینیان دانسته و با تأکید بر جعلى بودن رژیم صهیونیستى، بر آزادى همه‏ى سرزمین‏هاى اشغالى اصرار دارد که این آرمان با اعتماد بر خداوند و وحدت همه‏ى گروه‏هاى فلسطینى به یارى حضرت حق بر آورده شدنى است ان‏شاءالله.

12. مجلس خبرگان رهبرى، مداخله‏ى اجانب و بیگانگان، بخصوص در سوریه و بحرین را محکوم کرده و به شهادت رساندن حق طلبانى که در حرکت مسالمت‏آمیز خود بیش از حق مسلّم خود چیزى نمى‏خواهند، زندانى کردن و شکنجه‏ى آن‏ها را خلاف شرع و بر خلاف موازین حقوقى شناخته شده‏ى بشرى مى‏داند و از حکام بحرین مى‏خواهد دست از این جنایات بردارند وگرنه تردید نداشته باشند که سرنوشت دیکتاتورهاى سقوط کرده در انتظار آنان است.

13. کمک به قحطى زدگان سومالى همچنان یک ضرورت اسلامى - انسانى است با تشکر از کمک‏هاى قابل‏تقدیرمردم عزیزمان به‏این قحطى زدگان،انتظار تداوم این کمک‏هارا تارسیدن به وضعیت مناسب داریم.

14. در پایان با آرزوى لطف بیکران خداوند براى همه شهداى راه حق از آغاز انقلاب اسلامى تاکنون بخصوص شهیدان عزیز 8 سال دفاع مقدس و امام شهیدان و دعا براى طول عمر با عزت مقام معظم رهبرى«مدظله‏العالى» این علمدار اسلام ناب محمدى(ص)، تعجیل در ظهور حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه را از درگاه الهى مسئلت نموده و سربلندى و تعالى روزافزون ایران اسلامى و دیگر کشورهاى مسلمان را از حضرتش خواهانیم.
«انه سمیع و مجیب الدعاء»
مجلس خبرگان رهبرى 16/6/90
/924/د101/ج

ارسال نظرات