۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹

استقبال اصحاب فرهنگ و هنر از جشنواره امام حسین

خبرگزاری رسا ـ تاکنون بیش از 250 اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری امام حسین(ع) ارسال شده است.
ولادت امام حسين
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد رنجی اظهار داشت: آثار ارسال شده از 80 هنرمند در رشته‌های شعر، انتخاب کتاب نمونه، خلاصه‌نویسی کتاب، داستان کوتاه، خوشنویسی، ‌نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و عکس بوده است.

وی افزود: 3 هزار پوستر و 5 هزار فراخوان این جشنواره در گستره منطقه شمال‌غرب به هنرمندان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها،‌ انجمن‌ها، موسسات و کانون‌های فرهنگی هنری ارسال شده و انتظار می‌رود میزان این آثار تا پایان مهلت ارسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

رنجی با اشاره به شاخصه‌های هنر آیینی گفت: هنر آیینی و ارزش‌مدار هنری است که هنرمند در آن رسالت بشری را که آمیخته با ارزش‌های انسانی است به تصویر کشیده و معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره امام حسین(ع) نیز با محوریت شخصیت بی‌نظیر امام حسین(ع) مبین ارزش‌های اسلامی و انسانی است، تصریح کرد: جشنواره امام حسین(ع) با صبغه دینی و فرهنگی می‌تواند در اشاعه و ترویج مکتب و فرهنگ عاشورایی همچون دژ مستحکم و شکست‌ناپذیری در برابر تبلیغات سوء و شبیخون فرهنگی بیگانگان باشد.

وی تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی با برگزاری جشنواره‌های ولایی و سوق دادن اندیشه و تفکر جامعه به سمت و سوی این فرهنگ زمانی تحقق می‌یابد که اصحاب فرهنگ، هنر و شیفتگان مکتب حسینی در آثار خود اهداف نهضت سیدالشهدا(ع) را به تصویر بکشند.

رنجی افزود: عشق، ارادت و پیوند قلبی هنرمندان منطقه با اهل بیت و در راس آن امام حسین(ع) ناگسستنی است و هر اثری که در این راستا خلق و طبع می‌شود با مضمون امامت و ولایت آمیخته بوده و در نهادینه و متجلی کردن عزت و افتخار حسینی در آثار فرهنگی و هنری نقش بسزایی دارد.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان در گرایش‌های شعر، داستان کوتاه، خلاصه‌نویسی کتاب و انتخاب کتاب نمونه می‌توانند آثار خود را تا بیست و پنجم شهریور ماه سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) واقع در تبریز، خیابان ثقه‌الاسلام، مجموعه فرهنگی – تاریخی مقبره الشعرا، انجمن ادبی تبریز و صندوق پستی3631- 51385 ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره www.ihcaf.ir مراجعه کنند./935/د103/س
ارسال نظرات