۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۱۲۵۳۹
امام جمعه موقت رشت:

مطلقه بودن ولایت فقیه برای اصلاح مسیر نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: مطلقه‌بودن ولایت فقیه ناظر بر انعطاف پذیری اصل ولایت فقیه برای اصلاح مسیر نظام است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری، توجه به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب را از دیگر نکات ارزشمند بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: امام خمینی(ره) تنها کسی بود که با بهره گیری از فقه سیاسی شیعه در مقام نظر و عمل، نظامی سیاسی با محوریت اسلام را پایه ریزی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بی سابقه خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را افتخاری مرهون زحمات امام خمینی(ره) توصیف و اظهار کرد: صبر و استقامت مثال زدنی امام(ره) انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: بیداری اسلامی کنونی منطقه نیز منشایی جز صبر و استقامت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ندارد.

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان این که امام خمینی‌(ره) اهل سازش نبود، گفت: امام راحل بر سر اصول و مبانی حکومت اسلامی هیچ‌گاه کوتاه نیامدند.

امام جمعه موقت رشت، مطلقه بودن در عبارت ولایت مطقه فقیه ناظر بر انعطاف پذیری اصل ولایت فقیه برای اصلاح مسیر نظام دانست و گفت: این انعطاف به معنای کوتاه آمدن در برابر فشار ها نیست.

حجت الاسلام صدیق عربانی تصریح کرد: برداشت صحیح از انعطاف پذیری ولایت فقیه به معنای پاسخ به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روز است.

استاد حوزه و دانشگاه گیلان، ولایت فقیه را عامل اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی به جایگاه رفیع این عنصر تأثیرگذار پی برده اند.

وی با بیان این که نظریه ولایت مطلقه فقیه همه دنیا را متحیر کرده است، ادامه داد: امام خمینی‌(ره) با طرح این رکن اصیل انقلاب اسلامی پایه های نظام اسلامی را استوار و مستحکم کردند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به این که دشمنان نظام از سه دهه اخیر همواره در پی ضربه زدن به این جایگاه رفیع نظام اسلامی بوده و هستند، گفت: ولایت فقیه ملت ایران در دنیا سرافراز و سربلند کرده است.

امام جمعه موقت رشت، تبعیت از ولایت فقیه را یک تکلیف مهم دانست و خاطرنشان کرد آحاد جامعه اسلامی باید رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند چون با تحقق دغدغه های معظم له نظام به اوج قدرت و سربلندی خواهد رسید./950/ت302/س
ارسال نظرات