۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۲۳۸
محقق و پژوهشگر طب اسلامی:

تحمیل هزینه درمان بر جامعه اسلامی یکی از اهداف ‌دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ یک محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: گاهی جنگ نرم برای از بردن سلامتی فرد و تحمیل هزینه های درمان به فرد و خانواده اش است.
جنگ نرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ضیایی محقق و پژوهشگر طب اسلامی، روز گذشته در همایش طب الرضا که از سوی مرکز مطالعات طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد اظهار داشت: روایات اسلامی برای انسان، چهار جز ذکر شده که شامل نور روح جسم و زبان می‌شود که هر انسانی با هر مذهبی هر چقدر اصول انسانی را بیشتر رعایت کند باعث افزایش روح در اطراف او می شود که این امر باعث افزایش ضخامت نور او می شود.

وی افزود: اینکه می گویند روح و روان یکی است اشتباه است چون روان عبارت است از ذهنیات انسانی حال آن‌که روح روانپوش است.
 
وی ادامه داد: در روایات به تفکر بسیار اهمیت داده شده و تفکر خوب زمانی به دست میاید که شخص تمرکز داشته باشد و تفکر خوب با آشفتگی ذهنی و اختلالات روانی حاصل نمی‌شود. شیعه یگانه الگوی واقعی در دنیا است که هر چه عقل بشری بیشتر رشد می کند بیشتر به حقانیت آن پی می برد.
 
وی سپس به مسائل پزشکی و نقش استعمار در آن اشاره کرد و گفت: در سده اخیر با دسیسه دشمنان مصرف اسانس که مضرات زیادی دارد به صورت چشمگیری افزایش یافته است و این از کارهای انگلیسی ها در هفتاد سال اخیر است. اسانس شیمیایی امروزه جای غذای های مقوی و مغذی را گرفته که باعث حداقل بیست درصد بیماری یبوست و بواسیر می شود.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به رساله ذهبیه امام رضا گفت: رساله امام رضا دلاله بسیار قوی است و با اکثریت روایات در باره پیشگیری و درمان بیماری ها همخوانی و مطابقت دارد.

همچنین در این همایش حجت‌الاسلام طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه گفت: در اسلام قبل از درمان، مسأله پیشگیری آمده و این نشان دهنده این است که اسلام برای سلامتی انسان اهمیت زیادی قائل است.

وی ادامه داد: گفتن بسم الله الرحمن الرحیم قبل از خوردن غذا باعث از بین رفتن اثار شوم برخی غذاها می شود.
 
دکتر رضا منتظر دیگر سخنران این همایش در سخنرانی خود با انتقاد از افزایش وعده روزانه عذا در جامعه از 3 وعده به 6 وعده بیان داشت: متأسفانه ‌انس به خوردن در میان مردم شیوع پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: باید این مطلب را برای مردم جا بیندازیم که گرایش به خوردن نداشته باشند گرسنگی را بد ندانند برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از بیماری ها این شیوه غلط باید اصلاح شود. برای فهم درست روایات و احادیث طبی باید این روایات و احادیث را در کنار هم مورد بررسی قرار داد و ا کسانی که به زبان و ادبیات عربی آشنایی دارند کمک گرقت./931/پ202/س
ارسال نظرات