۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱
استاندار آذربایجان غربی:

سرانه مطالعه ایران زیبنده تاریخ و گذشته فرهنگی کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کم توجهی مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه مطالعه ایران زیبنده تاریخ و گذشته فرهنگی مردم این کشور نیست.
استاندار آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، امروز در آیین آغاز به کار نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه به گسترش وسایل ارتباط جمعی، اینترنت، فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با این وجود کتاب همچنان در حوزه فرهنگ حرف اول را می زند.

وی با تاکید بر ضرروت تکریم و ارج نهادن به اصحاب قلم، نویسندگان، مولفان و ناشران اظهار کرد: تکریم نویسنده و دست اندرکاران تولید کتب بزرگداشت فرهنگ و تمدن یک ملت است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که تاریخ گذشته ایران در حوزه کتاب و نویسندگی سرآمد تر از امروز است، اذعان داشت: با مروری بر گذشته به راحتی می توان دریافت که فاصله بسیاری بین تاریخ نویسندگان، علما، اهل قلم و کتابخانه‌های آن دوران با امروز وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کم توجهی مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه مطالعه ایران زیبنده تاریخ و گذشته فرهنگی مردم این کشور نیست.

جلال زاده با تاکید بر منویات رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی یادآور شد: آذربایجان غربی به عنوان استان مشهور به فرهنگ باید با برنامه های دقیق و موثر فضا عمومی جامعه را برای مطالعه بیشتر فراهم آورد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی، خریداری کتاب‌های فاخر از جمله اقداماتی است که سال گذشته به عنوان اولین سال ارتقای بودجه شاخص‌های فرهنگی در استان انجام شده است و امسال نیز افزایش خواهد یافت.

وی مدارس را مکان‌های خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و گفت: امسال در شورای فرهنگ عمومی استان پرداخت چهارده میلیارد ریال به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های دانش آموزی و دانشجویی مصوب شده است.

جلال زاده، در پایان با انتقاد از تیراژ کتاب‌های منتشر شده در کشور تصریح کرد: کتاب دا که سال گذشته به عنوان پر فروش ترین کتاب سال معرفی شد، تیراژ آن در هر شمارگان از دو هزار نسخه تجاوز نمی کند درحالی که مترجم آمریکایی کتب دفاع مقدس، که کتاب دا را در دست ترجمه دارد، در چاپ نخست پانصد هزار نسخه از آن را منتشر خواهد کرد.

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب و یکصدو نود و دومین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی امروز با حضور چهارصد ناشر و یا نمایندگی کشوری در ارومیه آغاز به کار کرد.

علاقه مندان به کتاب می توانند از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 16 عصر تا 21 شب برای بازدید به نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه مراجعه کنند.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب ارومیه به مدت یک هفته دایر است./936/پ202/س
ارسال نظرات