۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۳۳۷
حجت الاسلام نقویان:

احساس تکلیف در ترویج فرهنگ اهل بیت باید با بصیرت همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی گفت: کار فرهنگی و دینی بدون آگاهی های لازم، ممکن است اثرات عکس داشته باشد.
حجت الاسلام ناصر نقويان حجت الاسلام ناصر نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نقویان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جشن میلاد امام رضا(ع) که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: کشور اسلامی ایران در معرض شدیدترین تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارد تا جایی که عده ای به صورت سازماندهی شده در جوار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ترویج تفکرات التقاطی خود می پردازند.

وی بی تفاوتی نسبت به مسائل پیرامون از سوی شیعیان را غیر قابل قبول دانست و خاطر نشان کرد: روزی خواهد رسید که بر اثر بی توجهی به رسالتی که امروز بر عهده تک تک شیعیان گذاشته شده، در محضر خداوند و ائمه اطهار شرمسار خواهیم شد.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد: امروز خانه های مسلمانان مورد تهاجم ویروس های فرهنگی، اعتقادی و هویتی دشمنان اسلام قرار گرفته اند، نباید نسبت به این مساله ساده انگاری کرد و بی توجه بود، استحاله فرهنگی استکبار جهانی در دراز مدت آثار زیان بار خود را می گذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز مرزها درهم تنیده شده است، گفت: اگر غفلت کنیم، دشمن در مساجد نیز افکار شیطانی خود را اجرایی خواهد کرد.

حجت الاسلام نقویان با اشاره به ترویج شبهات و القائات دینی غلط از سوی شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی تصریح کرد: آنان که شبهه افکنی می کنند و ادعا دارند که تمسک به ائمه اطهار باطل است، ناخودآگاه افکار شیطانی وهابیت را ترویج داده و اطلاعی از بحث شفاعت ندارند.

وی خواستار توجه علما، اساتید، دبیران مدارس و رسانه ها به فلسفه احکام دینی شد و گفت: کار فرهنگی و دینی بدون آگاهی های لازم، ممکن است اثرات عکس داشته باشد، احساس تکلیف در ترویج فرهنگ اهل بیت باید با بصیرت همراه باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی در پایان وجود بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی را برکتی برای ملت و ظرفیتی عظیم برای ترویج مبانی دینی در کشور دانست و گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی موجود در دهه کرامت نهایت بهره برداری صورت گیرد.

گفتنی است، این مراسم معنوی با مداحی حاج مهدی خادم آذریان و سفره احساس حضرت ثامن الحجج(ع) همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات