۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۹۳۵
استاد دانشگاه واشنگتن:

جنبش وال استریت، انقلابی فراگیر علیه فساد و نابرابری در آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن آمریکا گفت: جنبش وال‌استریت تأثیرات بسیاری بر انتخابات سال 2012 این کشور دارد.
 وال استريت وال‌استريت
به گزارش خبرگزاری رسا، تی‌وی رید، استاد مطالعات آمریکایی دانشگاه ایالتی واشنگتن و کارشناس جنبش‌های اجتماعی می گوید: اعتراضات مردم آمریکا کاملاً مؤثر واقع شده و همانطور که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، روند گفت‌وگوها و تصمیمات کشور در زمینه اقتصادی تغییر کرده که تحقق این مسئله مهمترین هدف این جنبش به شمار می‌رود.

گفتنی است، جنبش تسخیر وال استریت، که این روزها در شهرهای مختلف آمریکا در حال گسترش است، به گفته برخی از تحلیلگران بر گرفته شده از انقلابهای عربی است.

این استاد دانشگاه می گوید: مردم آمریکا از نظام سرمایه داری مبتنی بر زر و زور خسته شده اند و خواهان پایان بخشیدن به بی عدالتی، بی خانمانی، فقر و فساد سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشورشان هستند.

تی‌وی رید گفت: جنبش وال استریت نباید متوقف شود و تا دستیابی به اهداف آن باید تازه نگاه داشته شود.

اعتراضات گسترده در شهرهای آمریکا موسوم به "تسخیر وال استریت" از روز 26 شهریورماه آغاز و تاکنون به جنبشی سراسری در این کشور تبدیل شده است. طی این مدت تلاش پلیس آمریکا در پایان دادن به این اعتراضات با وجود اعمال خشونت بی سابقه علیه معترضان بی نتیجه بوده است./982/ب903/گ
ارسال نظرات