۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۰۹۱
پژوهشگر حوزه علمیه:

نبود‌‌ کتابخانه‌های تخصصی روند پژوهش را در ‌حوزه‌های علمیه با مشکل روبه‌رو کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد راهنمای پایان نامه‌های سطح دو حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: فقدان کتابخانه‌های تخصصی و مادر در‌ استان و به ویژه حوزه‌های علمیه اقدامات پژوهشی طلاب را مشکل روبه‌رو کرده است.
نبود‌‌ کتابخانه‌های تخصصی روند پژوهش را در ‌حوزه‌های علمیه با مشکل روبه‌رو کرده است
حجت الاسلام محمدرضا بابازاده، استاد راهنمای پایان نامه‌های سطح دو حوزه علمیه، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: استان آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از کتاب‌های تخصصی و مادر فقیر است که با توجه به تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی این خطه زیبنده استان نبوده و نیاز است که بسترها برای ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و همچنین تجهیز کتابخانه‌های عمومی فراهم شود.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب در ارومیه به صورت سالانه گفت: متأسفانه عملکرد نمایشگاه‌ها در زمینه عرضه کتب تخصصی مرتبط با احکام و مسائل دینی و فقهی ضعیف است.

حجت الاسلام بابازاده تصریح کرد: در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استان فقط یک نمایشگاه که در سال 65 در ارومیه برگزار شده بود، از نظر عرضه کتب دینی غنی و قابل توجه بود.

وی با انتقاد از کمبود کتاب‌های مادر و تحقیقی در زمینه مسائل دینی اظهار داشت: این مسأله طلاب و دانشجویان استان را در نوشتن مقاله‌های علمی و حتی پایان‌نامه‌ها با مشکل روبه‌رو کرده است به گونه‌ای که افراد برای تکمیل تحقیقات و پژوهش ها به استان‌هایی نظیر قم، مشهد و تهران مراجعه می کنند.

استاد راهنمای پایان نامه‌های سطح دو حوزه علمیه ابراز امیدواری کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب به سوی ایجاد کتابخانه های تخصصی در زمینه های مختلف سوق پیدا کند تا فعالیت‌های پژوهشی در سطح استان به علت کمبود منابع تخصصی تحت شعاع قرار نگیرد.

حجت الاسلام بابازاده با اشاره به کتابخانه های حوزه علمیه استان تاکید کرد: کتابخانه حوزه هم به لحاظ برخورداری از کتابهای تخصصی فقیر می باشد که نیاز است با تزریق اعتبار مورد نیاز نسبت به تجهیز آن اقدام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های مسؤولان در هر استان کتابخانه ای همچون کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم و یا در درجاتی پایین تر از آن ایجاد شود./936/پ202/س
ارسال نظرات