۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۳۴۴
حدیث ولایت (16)/امام جمعه کرمانشاه:

اجرایی شدن مطالبات رهبری موجب رشد و بالندگی حوزه های علمیه می شود

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزویان، بر ضرورت اجرایی شدن این مطالبات تاکید و این مساله را در رشد و بالندگی حوزه مؤثر عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی علما نماینده ولی فقیه امام جمعه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان در سفر سال گذشته ایشان به شهر مقدس قم، ‌ابراز داشت: سفری که ایشان به قم داشتند مایه خیرات و برکات فراوان برای این استان و حوزه های علمیه بود.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر حفظ استقلال حوزه و رابطه متقابل آن با نظام، تصریح کرد: مساله استقلال حوزه های علمیه حرف جدیدی نیست،‌ بلکه از دیر زمان تاکید مراجع و علما این بوده که حوزه ها باید استقلال داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری نیز همواره بر حفظ استقلال حوزه های علمیه تاکید داشته و دارند.

وی کمک نظام و دولت به حوزه های علمیه در راستای توسعه زیرساخت ها را منافی استقلال حوزه ندانست و گفت: وظیفه دولت این است که در کارهای دینی و توسعه زیرساخت ها کمک کند و این مساله نیز خللی به استقلال حوزه وارد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین علما بیان کرد: اما اینکه حوزه بخواهد شهریه ای از دولت بگیرد و از این طریق ارتزاق کند، این مساله درست نیست و هیچ یک از علما مراجع و مقام معظم رهبری این موضوع را درست نمی دانند.

وی با اشاره به برخی از برداشت های ناصواب که استقلال حوزه را به معنای تقابل با نظام می دانند، تاکید کرد: حوزه های علمیه همیشه در کنار انقلاب،‌ امام و رهبری بوده اند و هر چیزی که امام و رهبری تایید کرده اند حوزه نیز به آن ملتزم بوده است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه همچنین با اشاره به رهنمودها و مطالبات رهبر انقلاب از حوزه های علمیه تاکید کرد: اجرایی شدن این رهنمودها به رشد و بالندگی بیش از پیش حوزه های علمیه کمک می کند.

وی در خصوص اقدامات نهادهای حوزوی برای اجرایی شدن منویات و مطالبات رهبری نیز گفت: مراکز حوزوی در حد خودشان کارهایی را انجام داده و به دنبال تحقق فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت هستند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات