۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۲۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

جامعه امروز نیازمند بهره‌گیری بیشتر از فلسفه غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که فلسفه غدیر باید به خوبی در جامعه اسلامی تبیین و گسترش یابد، بیان داشت: امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در رشت با اشاره به در پیش بودن دهه غدیر، گفت: مسأله غدیرخم و تعیین امام پس از رسول به وضوح نشان می‌دهد خداوند تعالی نمی‌خواهد مردم و جامعه بدون رهبر و مقتدا باشد.

وی افزود: تبعیت از رهبری رمز پیروزی نهضت امام خمینی(ره) بوده و امروز هم برای جاودانه شدن آن نهضت الهی، اطاعت محض از ولی فقیه نیاز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عید غدیرخم را از اعیاد مهم و بزرگ تشیع عنوان کرد و با بیان این که این روزعید امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز بحث ولایت و رهبری و جایگاه ولایت از مهم ترین مباحث جامعه دینی و اسلامی است وهمه دستگاه ها و نهادها که در زمینه مسائل دینی و مذهبی و فرهنگی فعالیت دارند باید از حداکثر ظرفیت موجود در جهت بیان اهمیت جایگاه امامت و ولایت فقیه تلاش کنند.

وی، ولایت فقیه را روح انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت ولایت در جهان تبدیل به یک الگو شده است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که نقش ارزنده و تأثیر‌گذار ولایت فقیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا مقتدر کرده است، ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران به برکت ولایت در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به آیات و روایات به نعمت ولایت اشاره و تصریح کرد: نعمت ولایت بزرگ‌ترین نعمت خداوند است که باید قدردان آن باشیم و همه ما در مقابل آن نعمت معنوی مسؤولیم و باید پاسخگو باشیم.

وی، پیام غدیر را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که فلسفه غدیر باید به خوبی در جامعه اسلامی تبیین و گسترش یابد، بیان داشت: امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مسأله غدیر باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی نیازمند بهره‌گیری مناسب از فرهنگ غدیری هستند.

وی در ادامه سخنان خود به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان مرزی کرمانشاه پرداخت و افزود: آن سفر همه دشمنان را غافلگیر کرد و عظمت و شکوه استقبال مردم از رهبر و مراد خود، نشان از معرفت و آگاهی امت دارد و بدون شک هیچ‌کس نمی تواند این جایگاه را تضعیف کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: مشکل جهان اسلام، عدم تبعیت از رهبر دینی است و اگر رهبری واحد در جهان باشد بیداری اسلامی خیلی زودتر آغاز می شد و همه دنیا را فرا می گرفت./950/پ202/س

ارسال نظرات