۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۲۶۹
در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان مطرح شد؛

ضرورت توجه شورای فرهنگ عمومی استان به پیامدهای منفی ماهواره ها

خبرگزاری رسا ـ در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر ضرورت توجه شورای فرهنگ عمومی استان با همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان به پیامدهای منفی ماهواره ها تأکید شد.
شبكه هاي ماهواره اي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، با حضور سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان و مسؤولان دستگاه های فرهنگی روز گذشته با موضوع بررسی امور فرهنگی در جامعه برگزار شد.

در این نشست استاندار خوزستان با اشاره به آثار مخرب برنامه های ضد اخلاقی ماهواره در بین خانواده ها به خصوص نوجوانان و جوانان، عنوان داشت: فرهنگ سازی جهت آگاه ساختن مردم نسبت به پیامدهای منفی استفاده از ماهواره و توجه شورا بر این مهم امری ضروری است.

وی با تأکید بر توجه این شورا بر آگاه سازی مردم نسبت به پیامدهای منفی ماهواره در جامعه، تصریح کرد: مسؤولان اداره ارشاد اسلامی باید طی نشست های با نهادهای مختلف از جمله شورای سیلست گذاری ائمه جمعه، دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، آموزش و پرورش، بسیج و صدا و سیما جهت ارائه راهکار و برنامه های زمان بندی شده برای مقابله با ماهواره در میان خانواده ها وارد عمل شوند.

وی با اشاره به به تلاش متفکرین ضد اسلام و ایران در راستای دور ساختن مردم کشورمان از دین خاطر نشان کرد: لازم است همگان با تمام توان و با توجه به تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه اهداف شوم آنان را باطل کنند.

تخصیص 80 میلیارد تومان به برنامه های فرهنگی در خوزستان

نماینده عالی دولت در خوزستان، خبر داد: حدود 80 میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی در استان تخصیص داده شد که از بین حدود 60 درصد آن به موارد فرهنگی جاری در راستای ارائه جایگزین مناسب ، جهت ایجاد انگیزه برای کاهش میل به استفاده از ماهواره اعطا داده شد.

حجازی، همچنین شهرداری ها را با همکاری حوزه های ورزش و اجتماعی موظف کرد فضاهای لازم جهت ایجاد برنامه های مهیج در محیط های خارج از خیابان ها برای جوانان فراهم کند که به همین منظور مدیرکل امور اجتماعی نیز مسئول هماهنگی های لازم شد./9463/پ203/ص
ارسال نظرات