۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۳۷۰
امام جمعه بابل:

تبعیت از ولایت فقیه لازمه استمرار فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، لازمه استمرار فرهنگ غدیر را تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: همه ارزش های انسانی و الهی برگرفته از فرهنگ غدیر است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل


حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به این که یک جامعه نیازمند به ولایت و حکومت است، افزود: هر جامعه نیازمند به راه و روش انبیاء است تا بتواند رشد سیاسی و علمی و اقتصادی خوبی داشته باشد و عامل حکومت موثرترین زمینه را برای جامعه فراهم می کند که روز غدیر خم روز اتصال نبوت با امامت است، لذا این روز و این واقعه عظمت ولایی برخودار است.

وی تصریح کرد: جریان غدیر سرآمد همه حوادث جهان اسلام است؛‌از این‌رو جهان اسلام و تشیع باید تلاش کند تا به بیان فضایل امیرالمؤمنین بپردازد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با معرفی امیرالمؤمنان به عنوان امام و جانشین بعد از خود سکان ولایت و حکومت را به یک انسان صالح و شایسته ای مانند ایشان سپردند، خاطرنشان کرد: تنها امامت و ولایت است که انسان ها را به صراط المستقیم هدایت خواهد کرد.

وی با بیان این که عید غدیر می تواند بستر سعادت و اخلاق را در جامعه فراهم کند، تصریح کرد: شایسته است که در این ایام در قالب جشن و سرور نماد شادمانی را در جامعه اسلامی به خاطر این انتصاب از جانب خداوند متعال تبلور کنیم.
 
مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل از هیأت ها و مساجد و پایگاه های بسیج خواست تا عید سعید غدیر خم را هر چه با شکوهتر برگزار کنند.

حجت الاسلام روحانی، لازمه استمرار فرهنگ غدیر را تبعیت از ولایت فقیه دانست و با بیان این که همه ارزش های انسانی و الهی برگرفته از فرهنگ غدیر است، افزود: ازجمله شاخصه های مهمی که در استمرار فرهنگ غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، تداوم و بهره گیری از راه و روش امام راحل به عنوان مرکز ثقل تمامی تصمیم گیری ها است.

وی با بیان این که اصل ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت، یکی از شاخصه های مهم جریان و فرهنگ غدیر است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: فرهنگ غدیر در نظام اسلامی با اصل متقن ولایت فقیه عجین و همراه شده است.

امام جمعه بابل، شناسایی فرهنگ غدیر به عنوان محور وحدت اسلامی را مورد تأکید قرار دارد و افزود: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مطلوبی برای تحقق اهداف غدیر و تجدید میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی است./950/ت302/ص

ارسال نظرات