۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۵۴۰

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه عکس دوربین ذهن در رامهرمز، تحقق بیش از 50 درصد از اشتغال تعهد شده در هندیجان و برگزاری نخستین نشست جشنواره فیلم و عکس کودک و نوجوان در مسجد سلیمان از عناوین اصلی اخبار فرهنگی خوزستان است.
فرهنگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت دهه پرخیر و برکت ولایت نمایشگاه عکس دوربین ذهن از 14 تا 20 آبان ماه در رامهرمز دایر می شود.

سالمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که شامل30 اثر از هنرمند خوش ذوق رامهرمزی طاهره قنواتی است، در 12 اثر از تکنیک فتو مونتاژ استفاده شده و 20 اثر با موضوع آزاد می باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز اظهار داشت: این نمایشگاه از 14 تا 20 آبان ماه همه روزه از ساعت 9صبح لغایت 8 شب در سالن نمایشگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز آماده بازدید علاقمندان می باشد.

برنامه های هفته ولایت در آغاجاری اعلام شد 

احمدی فر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سلامی آغاجاری با اعلام این خبر افزود: این اداره در راستای فعالیت هـای فرهنگی هنری خود و با هدف گرامیداشت هفته ولایت اقدام به برگزاری برنامــه هــای ویـژه از قبیـل برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از 3000 عنوان، نمایشگاه نقاشی کودک و نوجوان، اجرای شب شعر ولایت با حضور شهرستان های همجوار، اجرای مسابقه فرهنگی با موضوع ولایت، اجرای جشن ویژه غدیر همراه با برنامه های جانبی و سخنرانی در مساجد پیرامون شخصیت حضرت علی (ع) در محل اداره فرهنــگ و ارشاد اسلامی خانه فرهنگ، سالن سینما و مساجد می نماید.

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه ها بصورت صبح و عصر به خانه فرهنگ واقع در این اداره مراجعه نمایند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سلامی آغاجاری اظهار داشت: یک سری مسابقات فرهنگی و شب شعر با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد بمناسبت عید سعید غدیر در بیست و سوم آبان ماه در محل کانون های مساجد این شهرستان نیز برگزار می‌شود.

اولین نشست جشنواره فیلم و عکس کودک و نوجوان در مسجدسلیمان برگزار شد 

این نشست با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، معاونت هنری سینمایی و رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بمنظور برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس کودک و نوجوان (یادمان شهید بهنام محمدی) بر روی گلزار شهدای گمنام و شهید بهنام محمدی نوجوان شهید 13 ساله مسجدسلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهداف اصلی جشنواره فیلم و عکس کودک و نوجوان (یادمان شهید بهنام محمدی) و هدف از برگزاری آن را مطرح و برنامه های پیشنهادی را ارائه کرد.

در ادامه قاسمی رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز سرفصل های برنامه ها و چگونگی برگزاری این جشنواره و مراسم افتتاحیه را تشریح کرد و اعلام نمود که هر چه سریعتر ستادی به منظور بهتر برگزار کردن این جشنواره تشکیل شود.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان نیز ضمن خوش آمد گویی و خرسندی از برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرد.

رعایت قوانین و مقررات رمز موفقیت و بالندگی انجمن های هنری است

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی منفرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، با اشاره به لزوم ایجاد فضایی مملو از محبت و برادری در انجمن شعر بهبهان، اظهار داشت: انجمن شعر و محیط های هنری باید مکانی برای تعامل آرا باشند و هنرمند متعهد باید در چنین فضایی با درک مشکلات، چالش های فرهنگی و نیازهای محیط خود به خلق آثار فاخر هنری برای فرهنگ سازی در جامعه بپردازد.

وی در ادامه رعایت قوانین و مقررات، بالا بردن سطح مطالعاتی و دانش اعضای انجمن را از ملزومات پیشرفت یک انجمن برشمرد.

گفتنی است، در این نشست اعضای انجمن به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در جهت بهبود وضعیت انجمن پرداختند.

برگزاری نمایشگاه 5000 عنوانی کتاب در بهبهان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه بزرگ کتاب با 5000 عنوان کتاب در زمینه های مختلف شامل دین و مذهب، تاریخی، رمان، علمی و پزشکی و هنر با حضور امام جمعه، فرماندار و روسای ادارات و نهادهای مختلف بهبهان در محل نگارخانه میرزا شوقی این شهرستان افتتاح شد.

گفتنی است، این نمایشگاه که تا 30 آذرماه میزبان علاقه مندان کتاب خواهد بود، از بدو افتتاح مورد استقبال مردم فرهنگ دوست بهبهان قرار گرفت.

تحقق بیش از 50 درصد از اشتغال تعهد شده در هندیجان

سید عارف مهدی نیا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان از تحقق بیش از 50 درصد از اشتغال تعهد شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال 1390 میزان اشتغال تعهد شده این اداره 30 نفر بوده که تا کنون 16 نفر از آن تحقق یافته و مابقی در دست اقدام هستند.

وی افزود: تاکنون مجوز یک موسسه قرآنی، یک چاپخانه دیجیتال و دو کانون آگهی تبلیغاتی از اداره کل متبوع اخذ گردیده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان اظهار امیدواری کرد تا آخر امسال تمامی 30 نفر اشتغال تعهد شده را به انجام برساند.

نمایشگاه کتاب ویژه محرم در هندیجان برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت ماه محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم نمایشگاه کتاب با عنوان "ایثار و فداکاری" در هندیجان برگزار می شود.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده با موسسه فرهنگی نیک فرجام تهران این نمایشگاه از اوایل آذرماه و همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به مدت ده روز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستلان هندیجان برپا می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین اشاعه فرهنگ عاشورایی در بین جوانان دانست./9461/پ202/ص
ارسال نظرات