۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۷۲۲

اسناد موقوفات آذربایجان غربی به نمایش گذاشته می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اسناد و مدارک مربوط به موقوفات استان در قالب نمایشگاه دائمی وقف در ارومیه به نمایش گذاشته می شود.
وقف
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ‌‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برپایی نمایشگاه وقف افزود: حفظ و صیانت از موقوفات، اجرای نیت واقفیت و توسعه موقوفات و گسترش فرهنگ وقف در جامعه سه رسالت مهم و اصلی اوقاف و امور خیریه است که امیدواریم برپایی نمایشگاه گامی موثر در راستای رسیدن به این اهداف باشد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: با گسترش فرهنگ وقف شاهد نشر مکتب اسلام، مبانی دینی، دستگیری از مستمندان و کمک تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان بی بضائت جامعه خواهیم بود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در راستای بسط و گسترش فرهنگ وقف نمایشگاه دائمی وقف در تالار اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی دایر می شود.

وی خبر داد: در این نمایشگاه اسناد و مدارک مربوط به موقوفات استان و همچنین دست نوشته های واقفین مبنی بر اجرای نیات آنها به نمایش گذاشته می شود.

حجت الاسلام مصائبی مهم ترین هدف از برپایی نمایشگاه دائمی وقف در محل اداره کل را ترغیب و تشویق افراد به وقف اموال و همچنین گسترش فرهنگ وقف در بین مردم اعلام و خاطرنشان کرد: بازدید از این نمایشگاه در زمان اداری میسر خواهد بود و برای عموم مردم آزاد است.

وی زمان آغاز به کار این نمایشگاه را آذرماه سالجاری عنوان کرد و یادآور شد: در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی وقف که با حضور مسؤولان استانی انجام خواهد شد، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل نیز رونمایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه وقف را از دیگر برنامه های این مراسم یاد کرد./936/پ202/س

ارسال نظرات