۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۶۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان:

تعداد کانون‌های مساجد خوزستان به یکهزار کانون افزایش خواهد یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در حال حاضر ۶۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال بوده و ۸۰ پرونده نیز در دستور کار قرار دارند، اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان به یکهزار کانون افزایش یابد.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ‌حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، روز گذشته در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار داشت: شجره طیبه کانون‌های فرهنگی مساجد به واسطه مخلصان در مساجد و امامان جماعت به شجره تنومندی تبدیل شده است.
مساجد باید برای دریافت ردیف اعتباری برای فعالیت‌های خود تلاش کرده و به کیفی نگری در فعالیت‌های خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی در سراسر استان در حال انجام است، اذعان داشت: امروز گفتمان وزیر فرهنگ و ارشاد، تعالی فرهنگ و هنر است و در همه جا شاهد تحول فرهنگی هستیم، به طوری که امروزه بیش از ۴۰ پروژه فرهنگی در قالب کتابخانه ، کانون فرهنگی هنری و خانه عالم در شهرستان‌ها با عدالت توزیع شده است.

حجت الاسلام سپهر تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال بوده و ۸۰ پرونده نیز در دستور کار قرار دارند که انشاءالله تا پایان سال جاری تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان به یک هزار کانون افزایش یابد.

کانون‌های فرهنگی  آن گونه که باید توسعه نیافته‌اند

همچنین حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در بخش دیگری از این همایش، اظهار داشت: پتانسیلی که در کانون‌های مساجد خوزستان وجود دارد بی‌بدیل است.

وی، تصریح کرد: اگر چه در دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به کانون‌های مساجد شده است، ‌اما این کانون‌ها آن گونه که باید توسعه نیافته‌اند که در این راستا لازم است اعتبارات ویژه‌ای به این بخش اختصاص یابد، از ابتدای دولت‌های نهم و دهم حدود 8 میلیارد تومان اعتبار در بخش کانون‌ها تزریق شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به اینکه ۹۰ کانون فرهنگی و هنری در اهواز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: افزایش دو کانون فرهنگی هنری و یک کانون تخصصی در منطقه ملاشیه، کمک‌های مالی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و اردویی در این منطقه، راه‌اندازی بخش خواهران در ملاشیه و روستاهای اطراف آن، از جمله اقدامات دبیرخانه کانون‌های مساجد در این منطقه است./9465/پ202/ص

ارسال نظرات