۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸
از سوی الوفاق؛

برگزاری شب شعر در همبستگی با بانوان بازداشت شده/ راهپیمایی بزرگ ملت فردا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، شب شعری را با هدف همبستگی با زنان بازداشت شده برگزار کرد.
تجمع بانوان بحريني
به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون بانوان جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه، روز گذشته شب شعری را با هدف همبستگی با بانوان انقلابی زندانی در ساختمان این جمعیت در بلاد القدیم برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور گسترده بانوان بحرینی برگزار شد، برخی از شاعران خانم در وصف انقلاب مردمی این کشور و بازداشت زنان از سوی رژیم آل خلیفه شعرسرایی کردند.

آیات القرمزی، شاعر برجسته بحرینی که به دلیل حمایت از انقلاب مردمی در این کشور و قرائت شعر در میدان اللولوه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود و با فشارهای شدید علما و شهروندان بحرینی آزاد شده بود نیز در این مراسم حضور داشت.

وی در قصیده ای که قرائت کرد به وضعیت زنان زندانی در زندان های آل خلیفه اشاره و بازداشت زنان به دلیل بیان خواسته هایشان را به شدت محکوم کرد.

بانوان حاضر در سالن برگزاری شب شعر نیز با سر دادن شعارهایی بر لزوم آزادی زنان بازداشت شده، برادری میان شهروندان شیعه و سنی، وحدت ملی و از بین رفتن تبعیض مذهبی که به شدت از سوی مقامات حاکم بر این کشور اعمال می شود تاکید کردند.

خبر دیگر از بحرین اینکه، جمعیت های سیاسی بزرگ معارض رژیم آل خلیفه از برگزار راهپیمایی بزرگی با عنوان «در راه دموکراسی» در روز جمعه در منطقه سلماباد خبر دادند.

جمعیت های الوفاق اسلامی، وعد، تجمع الدیمقراطی، الاخاء و العمل در بیانیه مشترکی تاکید کردند که این راهپیمایی بزرگ، فردا (جمعه) از میدان عالی تا منطقه سلماباد برگزار خواهد شد.

گفتنی است احزاب معارض آل خلیفه در هفته های گذشته، تجمع های بزرگی را با حضور ده ها هزار تن از شهروندان در روستاهای مختلف برگزار می کردند و این اولین راهپیمایی است که پس از اجرای قانون سلامت ملی در این کشور برگزار می شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات