۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۲۳۹
محتوای تبلیغ (11)؛

هفت گفتار عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ کتاب«هفت گفتار عاشورایی»، از سری کتاب های ره توشه راهیان نور، ویژه محرم الحرام 1433 ه.ق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
هفت گفتار عاشورايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «هفت گفتار عاشورایی» از سری کتاب های ره‌توشه راهیان نور، ویژه محرم الحرام 1433 ه.ق دربردارنده مطالبی همچون امام حسین(ع) و دو جریان در گستره تاریخ، دلایل وقوع حادثه کربلا، فرهنگ عاشورا و انتظار و آموزه‌های کربلا است.

در بخش دلایل وقوع حادثه کربلا،‌ ولایت ستیزی، نفاق و پیروی از شیطان از دلایل رویارویی در کربلا ذکر شده است و این دلایل مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش فرهنگ عاشورا و انتظار به مباحثی همچون، مسؤولیت پذیری در تحقق جامعه موعود، تعریف جامعه موعود، رشد فرهنگ تشیع و مقدمه ظهور، حکومت بر محور ولی فقیه، دورنمایی از حکومت امام زمان(عج)‌ و نهضت عاشورا، گامی بزرگ به سمت تحقق ظهور پرداخته شده است.

همچنین در بخش آموزه‌های کربلا، آموزه‌هایی همچون انحراف‌زدایی امام حسین(ع)، برنامه های امام حسین(ع) در ایجاد بصیرت و در اصلاح فهم عمومی جامعه طرح و بررسی شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «نهضت عاشورا،‌ گامی بزرگ به سمت تحقق ظهور» می‌خوانیم: «برای اینکه بتوانیم در مسیر تحقق ظهور، روحیه فداکاری، گذشت،‌سرمایه گذاری و شهادت طلبی را زنده کنیم، بی تردید باید در اندیشه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا باشیم. در واقع عاشورا هم یک گام بزرگ به سمت زمان ظهور است. آشکارترین نقطه درگیری نبی اکرم(ص) با دستگاه ابلیس و فراعنه تاریخ، در عاشورا است. در آنجا فرهنگ شهادت محقق شد. از این دیدگاه اگر به عاشورا بنگریم، عاشورا و کار سیدالشهدا(ع) مهمترین گامی است که در دستگاه نبی اکرم به سمت عصر ظهور برداشته شده است.
بی تردید زنده نگه داشتن آن فرهنگ، تأثیری شگرف در مسیر ظهور دارد. باید دید عاشورا چه فرهنگی را ایجاد کرده است؟ برای اینکه به سمت عصر ظهور حرکت کنیم،‌باید ببینیم فرهنگ عاشورا را چگونه در جامعه زنده نمایی؟مفهوم شهادت چیست؟ چرا شهادت برای شیعه لازم است؟ این ضرورت،‌هم اکنون هم زنده است و اقتضا می کند که جامعه شیعه در آماده باش کامل به سر برد. نقش عاشورا در تحقق جامعه موعود انبیاء و اولیاء چیست؟
جامعه موعود، جامعه ای است که بشر در آن پاک می شود،‌به عبادت خدا می رسد و ولایت ولی الله را درک می‌کنند. حقایق و معارف ربانی، حقایق ولایت و اسرار ولایت افشا می شوند».

کتاب هفت گفتار عاشورایی به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمارگان 15500 نسخه به منظور تأمین محتوای مورد نیاز مبلغان دینی در محرم الحرام 1433 ه.ق منتشر شده است./919/ن601/ع

ارسال نظرات