۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۳۰۱
بر اثر تیراندازی ماموران امنیتی آل خلیفه؛

جوان شیعه 19 ساله در قطیف به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ جوان 19 ساله شیعه قطیف عربستان بر اثر تیراندازی نظامیان سعودی به شهادت رسید.
شهيد 19 ساله شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر المحیشی، جوان 19 ساله شیعه قطیف عربستان، روز گذشته بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود در ایست بازرسی این شهر به شهادت رسید.

شاهدان عینی خبر دادند که این جوان شیعه در یکی از ایست های بازرسی قطیف با تیراندازی نیروهای امنیتی مواجه و پس از آنکه به بیمارستان منتقل شد دارفانی را وداع گفت.

این افراد تاکید کردند که المحیشی به مدت 4 ساعت بر روی زمین افتاده بود و خون شدیدی از وی جاری می شد تا اینکه پس از آمبولانس با تاخیر بسیار زیاد به محل حادثه رسید و وی را به بیمارستان منتقل کرد.

این حادثه به خشم و غضب شدید شهروندان شیعه قطیف منجر شد و شیعیان عربستان در اعتراض به این جنایت در شهرهای مختلف به راهپیمایی می پردازند.

مقامات آل سعود از پدر شهید ناصر المحیشی که برای گرفتن پیکر پسرش به بیمارستان رفته بودخواستند تا در برابر دریافت پیکر پسرش، سکوت اختیار کرده و از شکایت خودداری کند، ولی وی پاسخ داد که از این پس دیگر از خون فرزندانمان نخواهیم گذشت، زیرا خون های فراوانی در سرزمین قطیف ریخته شده است.

در حالی که قرار بود پیکر شهید ناصر المحیشی در ساعت های گذشته تشیع و به خاک سپرده شود، اما آخرین خبرها حاکیست که مقامات عربستان از واگذاری پیکر به خانواده وی خودداری کرده اند.

این اقدام آل سعود خشم شدید مردم را در پی داشته به طوری که ده ها هزار تن از شهروندان قطیف به خیابان ها آمده و با بستن خیابان های اصلی این شهر بر لزوم واگذاری پیکر برای تشییع و خاکسپاری تاکید می کنند.

گفته می شود که شهید المحیشی با دوچرخه از دانشگاه به منزل بازمی گشت که با تیراندازی مواجه شد و به مدت 4 ساعت با وجود خونریزی شدید بر روی زمین باقی مانده بود.

یک دختر خردسال و یک جوان نیز در این تیراندازی مجروح شدند که خبر خاصی از وضعیت آنان در دسترس نیست./980/ب902/گ
ارسال نظرات