۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۴۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی پژوهشکده تخصصی خانواده و ازدواج در تبریز و گردهمایی بسیجیان شهرهای هریس و مرند از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد قاسم وفا، رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نزاجا، در همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان این لشکر در تبریز با اشاره به اینکه اولین شکست به ارتش عراق در جنگ تحمیلی توسط نیروهای این لشکر وارد شد، اظهار داشت: همه نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کردند، اما نقش لشکر 21 حمزه بارز بود.

وی با یادی از فرماندهان شهید این لشکر، معامله با خدا را سودمندترین تجارت دانست و گفت: کسانی که با خدا معامله می کنند و برای اجرای فرامین الهی از جان خود می گذرند، در روز جزا از پاداش اخروی بهره مند می شوند.

رییس عقیدتی سیاسی نزاجا به فعالیت های این اداره در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ اشاره کرد و گفت: این نهاد بدون الگو شکل گرفت و توانست با بهره گیری از نیروهای حوزوی و حمایت فرماندهان در مسیر اعتلای نظام و حفظ دین اسلام قدم بردارد.

سرتیپ دوم علی رزمی یکی از فرماندهان لشکر 21 حمزه در دوران دفاع مقدس هم در این همایش با ذکر خاطره ای از تک مشترک این لشکر و سپاه عاشورا در عملیات رمضان و همراهی عنایت الهی با رزمندگان اسلام در این عملیات، گفت: پیروزی های حاصله در جنگ تحمیلی با ایثارگری نیروهای متعهد و جان برکف، هدایت ولی فقیه و توجه الهی حاصل شد.

پیوند ناگسستنی ملت و ولایت فقیه زیربنای عزت است

امام جمعه مرند در جمع بسیجیان این شهرستان اظهار داشت: ولایت قلعه و دژ محکم تشیع است و تا زمانی که شیعه در این قلعه و دژ محکم سنگر گرفته است هیچ خطری ارزش‌ها و آرمان‌های شیعه را نمی‌تواند مورد تهدید قرار دهد چرا که امامت و ولایت ضامن سلامت و صلابت آرمان‌های شیعی است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌‌زاده، ولایت فقیه را محور اصلی و پشتیبان محکم انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتدار و بینش عمیق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سبب خنثی شدن تمام توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، عزت و سرافرازی انقلاب شده است.

امام جمعه مرند تصریح کرد: ولایت‌مداری به عنوان اصولی خدشه‌ناپذیر از چنان جایگاهی برخوردار است که هر کس در هر مقام و لباسی که باشد اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جایگاه ولی فقیه را تضعیف کند، یا اهل نفاق است یا غفلت وی را در برگرفته است.

پژوهشکده تخصصی خانواده و ازدواج شبکه فعالان ازدواج آذربایجان شرقی افتتاح شد

دبیر این پژوهشکده در این مراسم گفت: توجه ویژه به نهاد خانواده و مخاطبان آن که اصلی ترین شاکله جامعه را تشکیل می دهند، یکی از ضروری ترین نیازهای روز جامعه بوده و برنامه ریزی در حوزه خانواده بدون تحقیق و بررسی و رصد وضعیت موجود خانواده ها امکان پذیر نیست.

امیر تقی زاده ادامه داد: موسسه شفا در بخش آموزش و تحقیقات اقدام به ایجاد پژوهشکده تخصصی خانواده و ازدواج با حضور فعال اعضای هیات علمی دانشگاه های استان کرده است.

وی تحولات هزاره سوم و تغییرات کارکردهای نهاد خانواده، گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، ضعف در حوزه های مطالعاتی خانواده، ضعف دکترین نهاد خانواده و منشور ملی امور خانواده، دگرگونی درنهاد خانواده براساس آینده نگری و پیش بینی کارشناسان اجتماعی و روان شناسی و آموزش خانواده برای طراحی الگوها را از ضرورت های ایجاد این پژوهشکده عنوان کرد.

وی گفت: تعیین شاخص های ازدواج پایدار و آسیب شناسی آنها، بررس عوامل موثر در کاهش انحرافات و ناهنجاری های اجتماعی خانواده به ویژه کاهش طلاق، تعیین شاخص های تحکیم بنیان خانواده، بررسی و احصای تهدیدهای پس از ازدواج و موانع قبل از ازدواج و گسترش علم مطالعه خانواده اهداف این پژوهشکده می باشد.

تقی زاده یادآور شد: بر اساس توافق های به عمل آمده از این پس آمار مربوط به حوزه خانواده استان از طریق این پژوهشکده انتشار می یابد تا از رواج آمارهای متفاوت و بی پایه جلوگیری شود.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری میان این شبکه و اداره کل امور بانوان استانداری این دو نهاد در زمینه خانواده همکاری خواهند کرد.

حرکت بسیج جهانی شده است

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در دیدار با بسیجیان این شهرستان گفت: تمام کارهای امام خمینی (ره) نوآوری و ابتکار بود که صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج نیز از آن ابتکارات است.

امام جمعه هریس در ادامه با بیان اینکه امروز تنها بسیج همگانی توانسته نظام سلطه را به زانو در آورد، افزود: اگر چه در خصوص تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای غنی محسوب می شود ولی ترس دشمن از تفکر بسیجی حاکم بر جامعه اسلامی ایران است.

حجت الاسلام احمدی، حفظ اتحاد و همدلی و معنویت در بین بسیجیان را ضروری دانست و گفت: انس با قرآن و ذکر نام و یاد اهل بیت (ع) باید سر لوحه کارهای بسیج باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات