۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۵۱۱
مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

روحانیت امروز وامدار تلاش چند صد‌ساله حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی با بیان این‌که روحانیت وامدار تلاش چند صدساله‌ حوزه‌های علمیه شیعی است، گفت: اسلام، به اسلام‌شناس واقعی نیاز دارد.
گراميداشت هفته بسيج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، امروز در جمع طلاب شهرستان هریس اظهار داشت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرموده که اگر چهل سرباز داشتم که فقط یک صفت استقامت داشتند با دشمنان مبارزه می کردم و حال ملت ایران با لبیک به فرمان حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی را جهانی کردند و در دفاع مقدس با ایثار جان و مال خود توانستند پرچم اسلام را در بلندای تاریخ به اهتزاز در بیاورند.

مسؤول بسیج طلاب استان ایمان، اخلاص و ولایت پذیری را مایه عزت و شرف ایران اسلامی دانست و با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کسب بصیرت خاطر نشان کرد: دشممن شناسی در سایه ولایت مداری حاصل خواهد شد و تبعیت از ولایت مقدمه کسب بصیرت است.

حجت الاسلام سرایی با تشریح توطئه های مختلف دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ایران گفت: اگر پشت سر ولایت بدون افراط و تفریط حرکت کنیم، هیچ تهدیدی نظام اسلامی را با مشکل رو به رو نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که نقش روحانیان و طلاب پیرو خط ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و کیان اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه ای الهی و آرمانی انسانی است که روحانیت با حضور در صحنه های مختلف نظام بدان عامل بوده اند.

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که روحانیت امروز وامدار تلاش چند صدساله حوزه های علمیه شیعی است، تصریح کرد: حوزه های علمیه، میراث جهاد علمی فرزانگان دانش است؛ کسانی که در تعمیق و گسترش مبانی و مفاهیم مکتب اسلام کوشیدند و در این راه، آسودگی و فراغت نشناختند.

وی با اشاره به بخش های از رهنمود‌های امام راحل مبنی بر رسالت خطیر روحانیت و حوزه های علمیه در مقابله با تهاجم عقیدتی دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: امام راحل می فرماید؛ حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع، مهم‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر ‌انحراف و کج روی‌ها بوده‌اند. علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش کرده اند تا مستضعفان از کوثر زلال معرفت سیراب شده‌اند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با تأکید بر رسالت خطیر طلاب و روحانیان در ادامه راه شهدا گفت: مهم‌ترین توصیه شهدا اطاعت و تبعیت محض از ولایت فقیه بوده است، امروز اگر دغدغه شهدا و آرمان متعالی ایشان را داریم، باید در سنگر ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان شب و روز نشناسیم.

حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ شان و لباس مقدس روحانیت توصیه مهم شهدای طلبه و روحانی بوده است، افزود: اگر اعتقاد بر این است که وجود معنوی روحانیت برای بقای اسلام و ارزش های دینی در نظام ضروری است، باید در دفاع از حریم روحانیت نیز کوشا باشیم./935/پ202/س
ارسال نظرات