۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۶۱۲

نماینده آیت الله سیستانی برقراری تدابیر ویژه جهت محافظت از عزادارن حسینی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر لزوم برقراری تدابیر ویژه جهت محافظت از عزاداران حسینی تاکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد بر لزوم گسترش اعتماد گروه های سیاسی به یکدیگر تاکید کرد و گفت: گروه های سیاسی باید بذر اعتماد را میان یکدیگر بکارند بویژه اینکه در آستانه سال جدید هجری و ماه محرم الحرام قرار داریم.

وی افزود: ملت عراق که فداکاری های بسیاری را تقدیم کرده است باید از نعمت ثبات، رفاه و پایان مشکلات بهره مند شود و دیگر شاهد نزاع سیاستمداران برای کسب اهداف خود از راه مردم نباشند.

حجت الاسلام صافی اختلاف میان گروه های سیاسی را امری طبیعی توصیف کرد و اظهار داشت: تعدد و اختلاف نظر گروه های سیاسی امری طبیعی به شمار می آید، ولی برخی از امور خط قرمزی هستند که نباید در آنها اختلاف رخ دهد و گروه های سیاسی موظفند از اختلاف در آنها اجتناب کنند.

نماینده آیت الله سیستانی شخصیت های مختلف را به تلاش برای حل مشکلات کشور دعوت کرد و ادامه داد: از همه افرادی که احساس می کنند می توانند به مشکلات کشور پایان دهند می خواهم که در صحنه های مختلف حضور یابند و با متحد کردن سیاسیتمداران به مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند پایان دهند.

وی دستگاه های امنیتی را به هوشیاری در ماه محرم فراخواند و تصریح کرد: تروریست ها افرادی بی دین و بی وجدان هستند که در گمراهی کامل بسر می برند و نمی توان از آنان انتظار رحمت و رافت داشت. از این افراد نمی توان پرسید که چرا مردم بی گناه را مورد هدف قرار می دهی، زیرا دین تروریست ها بر اساس قتل، تخریب و ویرانی استوار بوده و اهداف آنان برای همگان آشکار شده است.

سید احمد صافی تاکید کرد: نیروهای امنیتی باید همواره در هوشیار کامل بسر برند و بدانند که تجمع های بشری از مهم ترین اماکنی است که تروریست ها در آن مکان به اجرای نقشه های تروریستی خود می پردازند. با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) در شهرهای مختلف عراق، نیروهای امنیتی باید تدابیر لازم را برای محافظت از جان عزاداران حسینی تدارک بینند.

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از قداست خاصی برخوردار هستند و نباید به جنایت کاران اجازه دهیم که این مجالس را مورد هدف قرار دهند./980/ب902/گ
ارسال نظرات