۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۰۴۶
امام جمعه شوشتر:

در مجالس عزاداری شور حسینی باید همراه شعور حسینی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، شعور حسینی را تکمیل کننده شور حسینی دانست و اظهار داشت: در مجالس عزاداری شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد.
در مجالس عزاداری شور حسینی باید همراه شعور حسینی باشد
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: منبری ‌ها باید در ایام محرم ارزش‌های والای اسلامی را در جامعه تبلیغ کرده و جوانان و نوجوانان را با اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا کنند و در این بین هم باید بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید فراوانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکامی است که در تطهیر جامعه تأثیر بسیار زیادی دارد؛ چرا که حضرت اباعبدالله حسین(ع) برای احیای همین فریضه وارد میدان کربلا شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید در راستای نهادینه کردن این ارزش والای اسلامی در جامعه تلاش کرد و در این باره باید از دهه نخست محرم استفاده بسیار خوبی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، بیان داشت: عاشورا دارای فرهنگی غنی است و باید مسؤولان فرهنگی جامعه همه عزم خود را برای انتقال این فرهنگ ناب محمدی جزم کنند، تا انشاء الله در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی فرهنگی جامعه اسلامی ایران باشیم.

وی امام حسین (ع) را بهترین الگو برای جوانان و گوهری بی‌قیمت در عالم هستی دانست و اظهار داشت: مردم جهان باید به شایستگی از این گوهر نایاب استفاده کرده و بهره های کافی و وافی را از ایام عزاداری این امام همام بردارند.

امام جمعه شوشتر،خاطرنشان کرد: مداحی و عزاداری برای امام حسین (ع) قصد قربت می‌خواهد؛ چرا که عزاداری برای امام حسین (ع) عبادت محسوب شده و برای همین امر باید در خالص‌سازی نیات خود در این ماه‌های محرم و صفر تلاش کرد.

وی با بیان این که شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد، تأکید کرد: منطق و عقل، حماسه و شجاعت و عشق و محبت در فرهنگ عاشورا جایگاه والایی دارند که باید در مجالس امام حسین (ع) نیز این نکات مهم وجود داشته باشد و در این باره باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان سخنان خود، با بیان این که عاشورا از ابتدای خلقت وجود داشته، گفت: روایات بسیار زیادی وجود دارد که توبه حضرت آدم در عرفات به دلیل اشک بر مصائب سیدالشهدا پذیرفته شده و حضرت ابراهیم برای نجات از آتش به امام حسین(ع) متوسل شده اند؛ از این رو عاشورا از ابتدای خلقت پیش بینی و برنامه ریزی شده بود./9465/ت302/ص
ارسال نظرات