۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در علوم پزشکی مشهد:

حوزه در مسائل اجتماعی ضمن نظریه پردازی طرح های اجرایی نیز ارائه دهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی فرهنگی در جامعه گفت: ما همیشه به صورت گفتاری در خصوص مسائل دینی صحبت می کنیم در حالی که پیام های منفی که به جوانان می رسد به صورت تصویری و غیرگفتاری است؛ عمیق تر تأثیر می گذارند.
حوزه علميه
حجت الاسلام احمد ترابی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجاب و عفاف را از عوامل تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: یکی از مواردی که عفاف وحجاب را در جامعه مخدوش کرده، برنامه های فرهنگی است که غرب از طریق ده ها شبکه ماهواره ای برای کشورهای اسلامی به خصوص ایران اجرا می کند.

در مسیر فرهنگ سازی ارزش ها باید با تمام توان سرمایه گذاری کرد

وی با تأکید براینکه در مسیر فرهنگ سازی ارزش ها باید با تمام توان سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت: افزایش حضور بانوان در جامعه بدون ایجاد زمینه های مصونیت آنان، از دیگر عوامل مهم گسترش بدحجابی است.

حوزه در مسائل اجتماعی ضمن نظریه پردازی طرح های اجرایی نیز ارائه دهد

حجت الاسلام ترابی، فراهم آوردن این زمینه ها را بر عهده دولت با همراهی مردم دانست و در خصوص نقش حوزه های علمیه در این خصوص گفت: وظیفه حوزه، تفکر و شناسایی درست مسائل و ارائه طرح برای تحقق و اجراست؛ طرح هایی که برای سالم سازی اجتماع از مشکلات اعتقادی و فکری ارائه می شود نباید تنها نظریه پردازی باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: نظریه به همراه راهکارهای قابل عمل باید ارائه شود که نیازمند تخصص های علوم اجتماعی، علوم سیاسی وعلوم تربیتی دارد و افرادی در حوزه و دانشگاه می توانند در این عرصه وارد شوند که به مباحث انسانی و حوزوی آشنا ومسلط باشند.

در کنار امر به معروف باید زیرساخت های سالم زیستن نیز فراهم شود

وی با اشاره به اینکه تفکیک زن ومرد به صورت جبری، بازتاب منفی دارد، خاطرنشان کرد: در سالم ترین فضاها هم افراد ناسالم می توانند آسیب زا باشند بنابراین در مسیر فرهنگ سازی ارزش ها باید با تمام توان سرمایه گذاری کرد به عنوان مثال، می توان در محیط های درسی دو فضای کلاس مختلط و مجزا داشت در حالی که ما تاکنون به عکس عمل کرده ایم؛ کسانی را که نمی خواهند سر کلاس مختلط بنشینند عملا تحت جبر گذاشته ایم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی مشهد در خصوص معطل ماندن اجرای قانون حجاب و عفاف در نهادهای مختلف تأکید کرد: تازمانی که زیرساخت ها و فضاها ایجاد نشود، قوانین کارآیی چندانی ندارند، خداوند آدم را آفرید، امکانات داد و زمینه ها فراهم شد بعد فرمود نزدیک درخت ممنوعه نشوید، در حالی که ما می گوییم نزدیک درخت ممنوعه نشوید بدون اینکه زمینه سالم زیستن را فراهم کرده باشیم./930/ ت302/ص
ارسال نظرات