۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۷۳۸
رییس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

قیام وال استریت نتیجه رویکرد سرمایه‌داری ‌دولتمردان ‌غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ریشه‌های بیداری اسلامی در منطقه گفت: نهضت بیداری اسلامی نشان داد که دین می‌تواند روابط اجتماعی بشر را سامان دهد.
بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بهمن اکبری، رییس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز در همایش حقوق بشر و نقش زنان در بیداری اسلامی که در سالن جمهوری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بیداری اسلامی بسیاری از حقایق منطقه را به دشمنان اسلام و مدعیان دروغین حقوق بشر در جهان نمایان کرد.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشورهای اسلامی به ویژه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است، گفت: این نهضت که برخواسته از دل اقشار مختلف مردم ستم‌کشیده مسلمان بود، نقشه‌های چندین ساله رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی خاورمیانه اسرائیلی و ترویج اسلام آمریکایی را برهم زد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این‌که معادلات حاکم بر منطقه به نفع جهان اسلام به ویژه نظام اسلامی ایران رقم خورده است، خاطر‌نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در پی کرامت انسانی بشر با بهره‌مندی از آموزه‌های متعالی اسلامی بود که به پیروزی رسید، امروز نیز انقلاب های منطقه با هدف احقاق کرامات از دست رفته انسانی است که بن مایه حقوق بشر است.

رییس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر این‌که بیداری اسلامی نشات گرفته از اندیشه‌های حقوق بشری اسلام است، تصریح کرد: نهضت بیداری اسلامی نشان داد که دین می تواند روابط اجتماعی بشر را سامان دهد.

وی ادامه داد: نهضت های بیداری اسلامی نه تنها خواستار تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی هستند، بلکه در اصل به دنبال تغییر ساختار اجتماعی در لایه های مختلف هستند، بر این اساس است که امروز حقیقی که سال ها مغفول مانده بود، بار دیگر احیا شد، و آن همان نقش دین در سامان‎‌بخشی دین روابط اجتماعی بر پایه تولید ثروت، ارزش و قدرت است.

حجت الاسلام اکبری خواستار تامل در لایه‌های پنهان نهضت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف منطقه شد و اظهار داشت: رگه‌‌هایی بومی شده از نهضت بیداری اسلامی را امروز در جنبش وال ‌استریت علیه نظام سکولاریستی و لیبرالیستی غرب شاهد هستیم.

رییس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: عدم نقش‌آفرینی دین در سامان‎‌بخشی روابط اجتماعی بر پایه تولید ثروت، ارزش و قدرت، حقیقی به نام وال استریت را آشکار می کند که دامن دولتمردان ضددینی غرب را گرفته است./935/پ202/س
ارسال نظرات