۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۰۱۵
رییس جمعیت علمای فلسطین در کرانه باختری:

صهیونیست ها تاکنون بیش از هزار مسجد را در فلسطین ویران کرده اند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای فلسطین در کرانه باختری با اشاره به ویران شدن بیش از هزار مسجد در فلسطین تا به امروز، فلسطینی ها را به پر کردن مساجد برای جلوگیری از این تجاوزگری ها و هتاکی ها فراخواند.
شيخ حامد بيتاوي، رييس هيات علماي فلسطين


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حامد بیتاوی، رییس جمعیت علمای فلسطین در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را مسؤول تجاوزگری های اخیر علیه مساجد مسلمانان در این منطقه دانست و گفت: شهرک نشینان تندروی صهیونیستی جنایت های خود علیه ملت فلسطین را افزایش داده اند به طوری که دیوار و درختان هم از تجاوزگری آنها در امان نیستند.

رییس جمعیت علمای فلسطین در کرانه باختری با ابراز اینکه صهیونیست ها از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 تاکنون همواره مساجد را آماج خشم و نفرت خود قرار داده اند، گفت: مسجد یکی از نمادهای اسلامی است و صهیونیست ها تاکنون بیش از هزار مسجد را در سرزمین های اشغالی 48 ویران و بخشی از آنها را به مراکز لهو و لعب و یا اسطبل حیوان ها تبدیل کرده اند. 

وی با اشاره به ویرانی ده ها مسجد و مدرسه در جریان جنگ سال 2008 علیه غزه، گفت: تجاوزگری های صهیونیستی علیه مسجدالاقصی از جمله تلاش برای به آتش کشیدن این مسجد در سال 1969 و حفاری های این رژیم در زیرساخت ها و زیر دیوارهای آن،  حفر تونل ها، کشتارهای وحشیانه ای که در داخل مسجد مرتکب شدند، ساخت معابد یهودی در اطرافش، جلوگیری از ورود نمازگزاران به قدس و اقامه نماز در این مسجد مبارک و کوچاندن فلسطینیان ساکن بیت المقدس، همگی با هدف تخریب بیت المقدس و ساخت معبد فرضی آنها صورت می گیرد.

شیخ حامد بیتاوی با ابراز اینکه حادثه به آتش کشیدن مسجد نور در منطقه برقه در نزدیکی رام الله، اولین حادثه از این دست نیست؛ افزود: صهیونیست ها روز پیش از آن مسجد عکاشه را به آتش کشیدند و پیش از آن نیز مساجد یاسوف، لبن شرقی، تلفیت، برقین، طوبا زنغریه، قصر، بروقین و دیگر مساجد را مورد حمله قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه مساجد فلسطین مورد حمله وحشیانه مقام های صهیونیستی و شهرک نشینان تندروی یهودی با تشویق خاخام های نژادپرست و کینه توز قرار دارند، حمایت پلیس رژیم صهیونیستی از عاملان این تجاوزگری ها را محکوم کرد و گفت: انتفاضه های فلسطین و تظاهرات ها علیه دشمن صهیونیستی از مسجد آغاز شده است و مساجد منبع قدرت ملت فلسطین هستند.

این نماینده مجلس قانون گذاری فلسطین، اقدام فوری رژیم صهیونیستی در محکوم ساختن آتش زدن مساجد و هتاکی علیه خانه های خدا را تمسخرآمیز خواند و تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان یهودی هر کدام نقش جداگانه ای در ماجرای تجاوزگری علیه مساجد به عهده دارند.

وی همچنین با هشدار نسبت به اشاره به اقدام یکی از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی در ارائه پیش نویس قانونی برای ممنوعیت پخش صدای اذان در مساجد، حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دشمن اشغالگر از این پیش نویس را خاطرنشان ساخت و نسبت به احتمال اقدام شهرک نشینان صهیونیست به جنایتی دیگر در مساجد کرانه باختری در سایه نبود یک عامل بازدارنده و تداوم مذاکرات بیهوده تشکیلات خودگردان با سران تل آویو هشدار داد.

شیخ حامد بیتاوی فلسطینی ها را به پر کردن مساجد و رونق بخشیدن به خانه های خدا برای دفاع از آنها در برابر تجاوزگری های صهیونیستی فراخواند و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تاوان جنایت های خود را خواهد پرداخت از جهان عربی و اسلامی و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا با مسؤولیت پذیری، وظیفه خود را در دفاع از مساجد کرانه باختری در برابر تجاوزگری های صهیونیستی انجام دهند./981/ب902/گ

ارسال نظرات