۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۰۶۶
عضو خبرگان رهبری:

تحول در علوم انسانی در گرو وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحول در علوم انسانی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تحول در علوم انسانی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: نگرش مقطعی به مساله وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد، بلکه عامل شعارزدگی این مقوله نیز شده است.

وی سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را فرصتی برای جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از تلاش در جهت وحدت این دو نهاد علمی کشور دانست و گفت: وحدت این دو قشر تاثیرگذار جامعه با تلاش های شخصیت هایی مانند شهیدان مفتح، مطهری و باهنر و با روشنگری های امام راحل محقق شد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر بررسی راهکارهای عملی و کاربردی در مساله وحد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: نباید این وحدت تنها در تبادل استاد صورت گیرد، چراکه امروز نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه برای تحول در علوم انسانی هستیم، مطالبه ای که رهبر معظم انقلاب سال ها از این دو نهاد علمی داشته و دارند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید از تخصص هم به ویژه در بخش علوم انسانی بهره گیرند، تصریح کرد: وظیفه اساتید حوزه و دانشگاه، آگاهی رسانی و آشنایی نسل های آینده با مبانی اصلی اسلام، انقلاب و آرمان های امام راحل است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سیاسی منطقه به ویژه عراق اظهار داشت: باوجود تاکید مقامات و ملت عراق برای اخراج گروهک منافقین از این کشور تا 11 دی ماه سال جاری، هنوز از خروج آنها خبری نیست، البته اخباری از کشورهای همسایه برای پناهندگی این گروهک به گوش می رسد.

وی ادامه داد: باوجود جنایات این گروهک تروریستی در بمب گذاری‌ها، شهادت شخصیت های برجسته و ملت بی گناه ایران، همکاری با رژیم صدام و ارتکاب جنایات در عراق، هنوز سازمان ملل و سازمان های به اصطلاح دفاع از حقوق بشر از آنها حمایت می کنند.

امام جمعه مراغه همچنین با اشاره به درخواست رییس جمهور آمریکا مبنی بر تحویل هواپیمای فوق مدرن جاسوسی غنیمت گرفته شده در ایران اظهار داشت: شکار این هواپیمای جاسوسی از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نشان از اوج اقتدار ایران در جنگ های سایبری و الکترونیکی دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات