۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۱۸۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

ولی‌فقیه پرچم‌دار اسلام در عصر حاضر است/ مخالفان نظام از جریان انقلاب حذف خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: وظیفه‌ی همه مسلمانان این است که همانطور که از اسلام دفاع می کنند، از ولایت فقیه نیز دفاع نمایند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان


جنجال‌سازان رسانه‌ای و برخی از جریانات انحرافی همواره تلاش داشته‌اند که تفسیر امام خمینی (ره) را از «ولایت‌فقیه»، تفسیری متفاوت و بی‌سابقه معرفی کنند، با آنکه در ادبیات فقهی شیعه، عناوینی چونان: نائب الامام، نائب عام، نائب الغیبه و ... به طور مکرر در کلام فقیهان ذکر شده است، عناوینی که به صراحت، ناظر به نقش امتدادی ولایت فقیهان است. بنابراین هر آنکس که برخلاف مصالح نظام و کشور گام بردارد، چه فردی و چه اجتماعی مصداق عدم التزام به ولایت فقیه است؛ اهم از اینکه ضرری که به نظام و کشور می رساند در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... باشد.

حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خود به ملت شریف ایران در خصوص دفاع از حریم ولایت می فرمایند « من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غربِ ستمگرِ کافر وابسته است، بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار و متعهد و پایدار باشید»، لذا ضرورت دارد که امروز که هجمه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت روز افزون افزایش یافته است ما با تبعیت از ولی فقیه و همراهی با روحانیت انقلابی و مبارز به ویژه امامان جمعه به دفاع از این راه الهی که امام خمینی برای ما تبیین نموده است پیش برویم.

آن چه در ادامه می خوانید گفت و گویی است با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کردستان و مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور. ایشان در این گفت و گو به تبیین شاخصه های خط اصیل انقلاب و خطرات جریانات فتنه گر و انحرافی برای این انقلاب پرداخته است.

رسا ـ علت مخالفت مخالفان با جریان انقلاب و محوریت ولایت فقیه چیست؟

این که کسانی به دنبال ضربه زدن به نظام و ولایت فقیه باشند، امری طبیعی است، چون جایگاه ولی فقیه از نظر شخصیتی بسیار بزرگ است، بنابراین ایشان دشمنان بیشتری هم دارند. در عصر حاضر ما باید به مصداق آیه شریفه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول اولی الامر منکم» عمل کنیم، زیرا رهبری در جایگاهی می باشند که در جامعه برنامه خدا را اجرا می کنند، البته رهبری تنها به ایران مربوط نمی شود، بلکه کل جهان را شامل می شود. طبیعتا بعضی از دشمنان با آرم و نشانه حرکت می کنند و برخی دیگر بدون سرو صدا؛ اما این که این افراد موفق می شوند یا خیر، این به چند عامل بستگی دارد. یک اصل این است که خداوند متعال برای نگهداری این مقام در عالم کمک می کند، اما ما وظیفه‌ی دیگری داریم و آن این است که همانطور که از اسلام دفاع می کنیم باید از ولایت نیز دفاع کنیم؛ زیرا ولایت فقیه عهده دار و علمدار اسلام در این عصر است، منتهی این دفاع باید اصولی و اساسی باشد و بر مبنای اصول اسلام و صحیح صورت گیرد، زیرا برخی نمی دانند که به چه نحو دفاع کنند.

امروز برای همه ثابت شده است که محوریت این حملات بر ولایت فقیه است و این به دلیل اهمیت این مقام و جایگاه می باشد و همه می دانند که هرکسی از این محور خارج می شود به بن بست می رسد و از این جریان خارج شده و خودش از هستی ساقط می شود، لذا این مدعیان مخالف باید حواس خود را جمع کنند تا از جریان انقلاب حذف نشوند.

حضرت زهرا(س) می فرمایند «مثل الامام، مثل الکعبه ....»، باید مردم دور این جایگاه دور بزنند و حمایت کنند و اینگونه نیست که فردی که دارنده این مقام است به دنبال مردم باشد تا از او حمایت کنند، به عبارتی این وظیفه همه است که از ولایت دفاع کنند، یعنی در این محوریت حضور همه جانبه داشته باشند تا هم خودشان حفظ شوند و هم دیگران را به این سو جذب کنند.

رسا ـ با توجه به این که جریان های فتنه گر و انحرافی، برخی از اقدامات را بر ضد روحانیت انجام می دهد، وظیفه روحانیت برای مقابله با این جریان ها چیست؟

وظیفه روحانیت همیشه آگاه سازی و آگاهی بخشی بوده است و این را باید به صورت خیلی شفاف، روشن، دقیق، حساب شده و علمی انجام دهند؛ و در این مسیر هر کسی به گونه ای مسؤولیت دارد، اما اصل، دفاع از ولایت و نظام است، چون اساس و پایه این نظام الهی است و انجام این مسؤولیت به این وابسته است که ابتدا خودمان را بتوانیم حفظ کنیم، و بعد آگاهی بخشی کنیم و در نهایت کسانی که در حال گمراه شدن هستند را هدایت کنیم و در خط ولایت قرار دهیم. ما اگر به صورت واقعی پشت سر ولایت حرکت کنیم و گوش به فرمان رهبری باشیم، هیچ مشکلی برای این نظام پیش نمی آید.

رسا ـ با توجه به حضور جریان فتنه و جریان انحرافی در انتخابات و کسب کرسی های مجلس چطور می توان مردم را نسبت به انتخاب صحیح سوق داد؟

یک اصل مسلمی که وجود دارد، این است که مجلس از جایگاه مهمی برخوردار است و همه جریان ها به دنبال آن هستند که نمایندگانشان را به مجلس بفرستند. ما باید تلاش کنیم و همه حواس خودمان را صرف یک قضیه و یک گروه نکنیم، چون گروه های مختلف دیگری هم به دنبال کسب کرسی های مجلس هستند. وظیفه روحانیت بصیرت بخشی است، زیرا فتنه ها هر روز پیچیده تر و عمیق تر می شوند؛ لذا باید بسیار دقت کرد و نامزدهای انتخاباتی را به درستی شناخت و از سابقه‌ی آن ها با خبر شد، زیرا آن ها کسانی را که معرفی می کنند از لحاظ ظاهری ممکن است مشکلی نداشته باشند، اما از لحاظ باطنی شاید دارای مشکلات بسیاری باشند، بنابراین باید جریان ها و محل اتصال این نامزدهای انتخاباتی را به درستی رصد کرد. گاهی اتفاق می افتد که ما نامزدهای انتخاباتی را به صورت شخصی شناسایی می کنیم و این کار اشتباه است زیرا ما را از خط فکری آن نامزد غافل می کند.

رسا ـ نقش ائمه جمعه در تبیین شاخصه های صحیح و اسلامی یک نماینده برای مردم را تشریح کنید.

ائمه جمعه یکی از وظایفشان این است که در خطبه ها، مطالب روز را برای مردم تبیین کنند، نماز جمعه را فریضه عبادی سیاسی می گویند که بیانگر این است که وضعیت روز و مهم جامعه، از لحاظ سیاسی و اجتماعی را به مردم گوشزد کنند و مردم را در جریان امور قرار دهند، به بیان دیگر هنگامی که نمازگزاری در روز جمعه به نماز جمعه می آید باید اطلاعاتش به روز شود و امام جمعه نیز باید مسائل و جریانات را با توجه به اهمیتی که دارد به مردم اطلاع دهد.

مردم در نماز جمعه پشت سر امام جمعه نماز می خوانند و حرف هایی را هم که امام جمعه می زند، آن ها می پذیرند، لذا امام جمعه باید با دقت بالا سخنانش را مطرح کند و بداند که چه مطالبی را باید برای مردم بازگو کند. امامان جمعه نباید مسائل پیش پا افتاده ای را که در محافل شخصی مطرح می شود و ممکن است چهره نظام را خراب کند در محافل عمومی مطرح نکنند، به بیان دیگر باید همانند رهبر معظم انقلاب عمل کنند و نکته هایی را که از سوی معظم له مطرح می شود بشکافند و آنها را با بیان بلیغ برای مردم تبیین کنند./968/گ403/ر

ارسال نظرات