۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۳۱۰

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح نمایشگاه کتاب ویژه ایام محرم در گتوند، برگزاری نخستین همایش موسسات علوم قرآنی در رامهرمز و برگزاری سوگواره شعر و داستان گریه خاک در هندیجان از جمله اخبار فرهنگی خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری نخستین همایش موسسات علوم قرآنی در رامهرمز، افتتاح نمایشگاه کتاب ویژه ایام محرم در گتوند و برگزاری سوگواره شعر و داستان گریه خاک در هندیجان مهم ترین اخبار فرهنگی در خوزستان هستند.

افتتاح نمایشگاه کتاب ویژه ایام محرم در گتوند

نمایشگاه کتاب ویژه ایام محرم الحرام همزمان با 28 آذرماه روز پاکسازی و نظافت عمومی باحضور همه ی مسئولین ادارات گتوند در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح گردید.

قدرت الله امانی پور فرماندار گتوند در این مراسم ضمن گرامیداشت روز پاکسازی و نظافت عمومی، انجام این مهم را یکی از سفارشات اکید آموزه های دینی مسلمین دانست و بر لزوم توجه و اقدام در راستای نظافت و پاکیزگی در همه ی شئون زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد.

فرماندار گتوند مصادف شدن این روز با افتتاح نمایشگاه کتاب را به فال نیک گرفت و از برگزاری آن ابراز خرسندی نمود و ابراز امیدواری کرد که این قبیل فعالیت های فرهنگی منشاء خیر در همه ی جنبه های زندگی شهروندان گردد.

برگزاری نخستین همایش موسسات علوم قرآنی در رامهرمز

نخستین همایش موسسات قرآنی با هدف ایجاد و تاسیس این موسسات در مساجد رامهرمز با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان برگزار شد.

عبدالکریم سالمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز در این مراسم به نقش قرآن در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد و تاسیس موسسات قرآنی می توان علوم قرآنی را در میان جامعه منتشر نمود.

در ادامه کارشناس علوم قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نقش موسسات قرآنی و هدف از ایجاد و تاسیس این موسسات پرداخت و تصریح کرد: در کشورهای مسلمان تعداد بسیار زیادی حافظ قرآن وجود دارد، مثلاً در مصر 7 میلیون نفر، پاکستان 6 میلیون نفر و دیگر کشورها که تقریباً چنین آمار و ارقامی دارند.

برگزاری سوگواره شعر و داستان گریه خاک در هندیجان

سوگواره گریه خاک با حضور شاعران و نویسندگان استانی و برون استانی در دو بخش شعر و داستان عاشورایی برگزار و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

در این مراسم که روز جمعه 25 آذرماه در محل سالن همایش خلیج فارس هندیجان برگزار شد هنرمندانی از شهرستان های مختلف استان خوزستان و بوشهر به ارائه کارهای عاشورایی خود پرداختند.

در ابتدای مراسم مهدی نیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تقدیر و تشکر از هنرمندانی که دعوت ایشان را پذیرفتند، از حجت السلام و المسلمین سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاون فرهنگی این اداره کل جهت تامین و تقبل هزینه های این همایش قدردانی کرد./9458/پ202/ص
ارسال نظرات