۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۳۷۵

خبرنگاران عرصه فرهنگ وقف در آذربایجان غربی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ خبرنگاران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه های جمعی در عرصه تبلیغ فرهنگ وقف در آذربایجان غربی تجلیل شدند.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همزمان با آغاز به کار نمایشگاه دائمی وقف و رونمایی از پایگاه اینترنتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از خبرنگاران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه‌های جمعی در عرصه تبلیغ فرهنگ وقف نیز تجلیل به عمل آمد.

میثم صفری‌سرای و طاهره زینالی، خبرنگاران خبرگزاری رسا در ارومیه نیز از افرادی بودند که به علت پوشش مناسب اخبار این اداره کل و همچنین تلاش در راستای گسترش فرهنگ وقف مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در این مراسم که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با بیان این‌که خبرنگاران امروز جانشین محدثین دوران صدر اسلام هستند، تجربه، تعهد،، آگاهی، عدالت، امانتداری، زیبندگی به اخلاق و رفتار نیکو و روشنگری را از شاخصه‌های بارزی عنوان کرد که خبرنگاران باید به آن آراسته شوند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که آثار، برکات و تبعات مثبت وقف در جامعه امروز مغفول مانده است، اضافه کرد: اگر مبانی وقف و آثار موقوفه به خوبی برای مردم روشن و از نظر اعتقادی و بینشی آموزش لازم داده شود، شاهد گسترش فرهنگ وقف در جامعه و همچنین موقوفات خواهیم بود.

این مسؤول، روشنگری در حوزه ترویج و تبلیغ معارف و سنت‌های حسنه برخاسته از متن دین و آموزه‌های اسلامی را از رسالت‌های مهم خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: بی‌شک اهرم اصلی و بازوان توانمند نهاینه شدن فرهنگ حسنه وقف در جامعه رسانه ها و اصحاب قلم و مطبوعات هستند.

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: رسانه ها می‌توانند نقش موثری در تغییر نگرش و افکار عمومی نسبت به وقف در جهت صیانت از نیات واقفان داشته باشند./936/پ202/س
ارسال نظرات