۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۶۶۷
مدیر استانی ‌حوزه علمیه آذربایجان غربی:

لغزش فکری برخی خواص عامل اصلی ایجاد فتنه 88 بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: لغزش فکری و عملی برخی خواص و افراد سرشناس در جریان انتخابات، عامل شکل‌گیری فتنه 88 بود.
حجت الاسلام جواد قهرماني
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که ولایت فقیه شاخصه جامعه آرمانی دینی است، تصریح کرد: مکتب تشیع یک نگاه دینی و بنیادی به موضوع ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی دارد؛ از این رو شاخصه مهم یک جامعه دینی پذیرش اصل ولایت فقیه و پابندی به آن است.

این مسؤول ولایت فقیه را همان ولایت خدا دانست و اضافه کرد: اگر یک جامعه دینی بخواهد به موقعیت آرمانی و ایده آل و در حقیقت به تکامل الهی دست یابد باید به اصل ولایت فقیه تکیه داشته باشد.

وی علت مهم بروز فتنه 88 را نبود بصیرت دینی و سیاسی و دنیا طلبی عنوان کرد و اذعان داشت: برخی از افراد با وجود این که نام و نشان‌های سرشناسی داشتند به سبب نبود بصیرت و همچنین دنیا‌طلبی بیش از حد دچار لغزش‌های فکری و عملی شدند.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به این موضوع که در جریان فتنه 88 بسیاری از کسانی که ندای حمایت از انقلاب و رهبری را سر می‌دادند عملا در برابر وسوسه‌های شیطانی و همچنین طمع ورزی‌های دنیوی به زانو درآمدند، تصریح کرد: اگر نگاهی به حوادث و رویدادهای تاریخ صدر اسلام داشته باشیم درمی یابیم تاریخ اسلام مشابه چنین حرکت‌هایی بسیار به خود دیده است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود این‌که پیامبر اسلام بارها از فضائل و مناقب اهل بیت(ع) برای مردم سخن گفته بودند؛ اما مردم پس از رحلت ایشان به سبب نداشتن بصیرت راه بر نوه گرامی‌شان بستند و به خاطر مناصب دنیوی چنان کاری در حماسه کربلا کردند که تاریخ به سختی مشابه آن را به یاد می آورد.

خطیب جمعه میاندواب به جایگاه ‌مردم حقیقت‌مدار و ولایت مدار ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم آگاه، بصیر و ولایت مدار و انقلابی ایران با حضور در حماسه 9 دی ثابت کردند که همیشه و در همه حال به آرما‌نها، ارزش‌ها، باورها و اصول حقیقی جامعه اسلامی که مهم‌ترین آن اصل ولایت فقیه است، پایبند هستند.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به اهمیت تبیین و تشریح ابعاد و زوایای مختلف فتنه 88 و حماسه تاریخی 9 دی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با ارج نهادن به بصیرت و غیرت دینی ملت در راستای گسترش آن تلاش کنند.

وی یادآور شد: اگر بصیرت دینی و قرآنی در جامعه و میان مردم گسترش یابد، بی شک مردم بیش از هر زمان دیگر قدردان و حامی ولایت فقیه بوده و از اندیشه ها و تفکراتش پیروی خواهند کرد./936/ت302/س
ارسال نظرات