۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۹۷۸۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

شاخصه جامعه آرمانی از منظر قرآن پذیرش اصل ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، در تشریح جایگاه ولایت فقیه در نظام ارزشی و حکومتی مبتنی بر قرآن، شاخصه جامعه آرمانی از منظر آیات کلام وحی را پذیرش اصل ولایت فقیه دانست.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد‌جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که در مکتب تشیع یک نگاه بنیادین به اصل ولایت وجود دارد، گفت: اصل ولایت فقیه و پذیرش و اطلاعت از آن از‌ مواردی است که در قرآن کریم‌ بر آن سفارش و تاکید شده است.

وی ولایت را یکی از ویژگی‌های مهم جامعه آرمانی دینی عنوان و اضافه کرد: ولایت فقیه در حقیقت همان ولایت خدا است و بدون شک نگاه مقام معظم رهبری به این امر نیز دیدگاهی برخواسته از متون دینی و قرآنی است که به شدت به امر ولایت و پذیرش ولایت الهی تاکید شده است.

وی ادامه داد: در واقع ولایت فقیه مامور اعمال ولایت الهی است و این از شاخصه‌های مهم جامعه آرمانی مد نظر در مفاهیم و مضامین مکتب اسلام است.

این مسؤول معتقد است اگر جامعه دینی بخواهد به تکامل، رشد و بالندگی و همچنین جایگاه مترقی و متعالی خود دست یابد، باید در آن جامعه حاکمیت خدا اجرا شود که در این صورت باید مأمورانی از سوی خداوند برگزیده شوند تا احکام الهی را اعمال و اجرا کنند.

وی با بیان این‌که اجرای امر الهی در زمان حضور پیامبران و ائمه معصومین برعهده آنها است، خاطرنشان کرد: در زمان غیبت ائمه معصومین(ع) نائبان بر حق را جانشینان اجرای ولایت الهی در زمان غیبت معرفی کردند.

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: ولایت فقیه در حقیقت امین، نماینده و جانشین امام معصوم(ع) است و موظف و مکلف و مأمور به اجرای امر الهی از جناب خداوند در جامعه دینی است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که اطاعت از ولایت فقیه نه یک واجب کفایی بلکه یک واجب عینی است، یادآور شد: اطاعت از مقام معظم رهبری در مقام ولی امر مسلمین در واقع اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) است و بر همه مکلفین واجب است تا از این امر پیروی کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: اگر جامعه ای بخواهد پیرو قرآن، دین و شیعه حقیقی باشد باید از اصل ولایت فقیه نیز اطاعت و پیروی کند./936/ت302/س
ارسال نظرات