۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۸۸۴
نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی:

علم‌زدگی و مدرک‌گرایی از آفت‌های دامن‌گیر قشر دانشجو است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری صبح امروز در اجتماع دانشجویان دانشکده پرستاری گفت: سطحی نگری، علم‌زدگی و مدرک گرایی از جمله آفت های احتمالی مراکز علمی و قشر دانشجو است اگر غفلت شود انزوا و انحطاط فکری دانشجویان از جامعه را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه خوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی در اجتماع دانشجویان دانشکده پرستاری که به مناسبت تجلیل از رتبه های برتر علمی برگزار شده بود، اظهار داشت: از جمله رسالت های دانشجو در جامعه اسلامی، جبران عقب ماندگی های علمی ایران اسلامی با استفاده از راه ها و روش های میانبر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه حضور فعال در صحنه های سیاسی جامعه و ایفای نقش، پشتیبانی علمی و پژوهشی مسؤولان نظام در رده های مختلف، مبارزه جدّی با فرهنگ سلطه استکبار جهانی و همچنین از بین بردن فرهنگ بی تفاوتی حاکم بر گروه هایی از جامعه را از دیگر رسالت های اساتید حوزه و دانشگاه برشمرد.

امام جمعه خوی در ادامه سطحی نگری، عوام زدگی، علم زدگی، غرب زدگی، سیاست زدگی، بی تفاوتی، مدرک گرایی، بدبینی و بعضاً دین گریزی را از جمله آفت های احتمالی مراکز علمی و قشر دانشجو برشمرد که اگر غفلت شود این عوامل موجب انزوا، انحطاط فکری و جدایی دانشجو از جامعه خواهد شد.

وی از اساتید، مدیران، کارکنان دانشگاه و خود دانشجویان محترم درخواست کرد با همت مضاعف تلاش کنند این آفت های احتمالی دامن گیر قشر جوان و دانشجوی ایران اسلامی نشوند.

حجت الاسلام شکوری از رشته پرستاری به عنوان یکی از با ارزش ترین رشته های علوم پزشکی یاد کرد و افزود: چون رشته پرستاری مرتبط به صحّت و سلامت جامعه است لذا می تواند سایر موضوعات جامعه را بیمه کند.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به توطئه های استکبار جهانی علیه مسلمانان به دنبال بیداری روز افزون اسلامی در کشورهای خاورمیانه خاطر نشان کرد: دامن زدن به اختلافات مرزی، بزرگ جلوه دادن اختلافات قومی و تلاش شبانه روزی در جهت گسترش اختلافات مذهبی از جمله توطئه های استکبار علیه مسلمانان به شمارمی رود که لازم است قشر جوان و دانشجو مورد توجه جدّی قرار دهند.

رییس حوزه های علمیه خوی جنگ های صلیبی و تحمیل دو جنگ اول و دوم جهانی از سوی کشورهای غربی و اروپایی را از جمله جنایت های بزرگ استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: سردمداران آمریکا و برخی از کشورهای غربی با داشتن این قبیل پرونده های سیاه، وقیحانه و بی شرمانه خود را پرچم دار آزادی و مدافع حقوق بشر می شمارند.

گفتنی است، در پایان جلسه از رتبه های برتر علمی دانشکده پرستاری خوی با اهدای لوح و جوایزی نفیس تقدیر شد./938/پ202/س

ارسال نظرات