۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۲۹۵
آیت الله حیدری :

تساهل در اجرای فریضه امر به معروف گناهی نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تساهل و تسامح در زمینه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشتباه و گناهی نابخشودنی است، تصریح کرد: این اقدام موجب بی بند و باری و گسترش منکر در جامعه می شود.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید براین که تداوم بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ریشه کن کردن ضد ارزشها در جامعه اهمیت ویژه ای دارد، گفت: کوتاهی در اجرای این فریضه الهی عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

تساهل در اجرای فریضه امر به معروف گناهی نابخشودنی است

وی با بیان این که تساهل و تسامح در زمینه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشتباه و گناهی نابخشودنی است، تصریح کرد: این اقدام موجب بی بند و باری و گسترش منکر در جامعه می شود.

آیت الله حیدری با بیان این که تذکر آحاد جامعه به یکدیگر به صورت زبانی در نود درصد موارد نتیجه مطلوب می دهد، اذعان داشت: افراد یک جامعه این امر مهم را باید یک وظیفه بدانند و با آن عمل کنند.

وی با بیان این که عده ای به اشتباه گمان می کنند که گزارش دادن، خبرچینی و آدم فروشی است، اظهار داشت: گزارش دادن به نهادهای مربوطه علیه یک آدم شرور باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم این عمل را یک ارزش اسلامی و وظیفه شرعی بدانند.

دبیر شورای عالی استانی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در روزهای نخستین انقلاب اسلامی مبنی بر این که « ما 36 میلیون نفر، مأمور اطلاعاتی داریم و آن ها خود مردم هستند»، اضافه کرد: هم اکنون باید گفت که نظام مقدس اسلامی بیش از 70 میلیون نفر مأمور اطلاعاتی دارد.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رکن اساسی و اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: برای عملی شدن تذکرات و به وجود نیامدن اثرات منفی در سطح جامعه باید تمهیداتی اتخاذ شود.

امر به معروف عصاره اصول زندگی اسلامی است

آیت الله حیدری داشتن جامعه پویا، سالم، متعادل، و اسلامی را در گرو اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: معیارهای ارزشی در اسلام ثابت و انجام آن ها در همه دوران ها مورد تأکید است و این فریضه الهی عصاره و چکیده اصول زندگی و ارزش های اسلامی است.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین عامل بازدارند انسان از انحراف ها و ناهنجاری ها برشمرد و تصریح کرد: عملی کردن این فریضه الهی در جامعه وظیفه بزرگ عقلی و وجدانی است که باید به آن عمل کنیم.

لزوم برخورد با فروشگاه های مروج ابتذال

آیت الله حیدری به برخی از مصادیق منکرات در زمینه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برخی از ویدئوکلوپ ها و عرضه کننده های محصولات صوتی و تصویری که دارای مجوز رسمی است متأسفانه با توزیع محصولات مخرب و ضد ارزشی باعث ترویج ابتذال در جامعه می شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با آن ها به شدت برخورد کند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه وهابیت با تمام نیرو و تجهیزات در کمین نسل سوم انقلاب اسلامی نشسته، از این رو دستگاه ها و ارگان های فرهنگی مربوطه باید بدون اتلاف وقت، اطلاع رسانی های لازم را به عمل آورند و جوانان را از نقشه شوم وهابیت آگاه سازند./9463/ت302/ص
ارسال نظرات