۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۱۱۲۴

خوزستان غرق در عزای حسینی

خبرگزاری رسا ـ شهرهای استان خوزستان در اربعین حسینی غرق در عزا و ماتم اند و مردم موحد این استان در این روز با برگزاری آیین های ویژه به سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش پرداختند.
اربعين حسيني در کربلاي معلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با اربعین سیدالشهداء مردم ولایتمدار خوزستان و شیفتگان اهل بیت (ع) در اهواز مرکز استان با به راه انداختن دسته های سینه زنی در خیابانهای این شهر در اربعین حسینی عزاداری کردند.

براساس این گزارش مردم موحد اهواز با سیاهپوش کردن میادین و خیابانهای شهر و با برپایی آیین های نوحه خوانی و سینه زنی و مجالس عزاداری در اربعین حسینی به سوگ آن امام شهید نشستند.

در رامهرمز و بهبهان نیز مردم متدین این شهرستانها با به راه انداختن دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در خیابانها به عزاداری و نوحه خوانی اربعین حسینی پرداختند.

مردم رامشیر,ماهشهر و هندیجان و آبادان و خرمشهر نیز ضمن برگزاری آیین های سوگواری و برپایی مجالس روضه خوانی و نوحه سرایی در مساجد و حسینیه این شهرها و نیز به راه انداختن دسته های سینه زن در خیابانها به سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

در ایذه و مسجد سلیمان و لالی نیز مردم ولایتمدار این شهرستانها با شکوه خاصی در آیین های مذهبی و سوگواری اربعین حسینی شرکت کردند و محبان امام حسین (ع) با ادای نذورات خود از عزاداران وسوگواران در این روز پذیرایی کردند.

در شوشتر ,گتوند,دزفول و شوش اندیمشک نیز طبق سنتی دیرینه بر برگزاری آیین های به خوانی و به راه انداختن کاروان های اسرای واقعه کربلا خاطره مصیبتهای وارده بر امام حسین و اهل بیت (ع) را در اذهان مردم امروزی زنده کردند و عزاداران در سوگواری شهادت سید الشهدا (ع) اشک ماتم ریختند./9458/پ202/ص
ارسال نظرات